2011-02-02, 23:42
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Annars s tycker jag att Rum Plantation Grande Reserve Barbados r god som fn! Dricks rent.!

slivovica kan vara lite tricky att f tag p. Finns ej p systemet. Har dock bunkrat upp med 6 liter som vntas p att drickas upp.

Edit: Slivo finns tydligen visst p systemet. Vet dock inte hur bra den r, d Man sjlv kr hemkrt slivo som min 80-riga morbror gr, Fuller som fn blir man!

Haha vilka namn! Tack fr tipsen
2011-02-03, 00:16
Medlem
Kipdrordys avatar
Hemkrt och lingondricka

Men annars funkar bacaradi lemon,sprite och rebull jdrigt bra.

sen andra goda sprit sorter r

aivy red
blbrsvodka

p2- http://www.cocktailguiden.com/drink/p2 (finns mkt p den sidan)
Senast redigerad av Kipdrordy 2011-02-03 kl. 00:19.
2011-02-03, 01:42
Medlem
ArmeCykels avatar
KronVodka och kaffe! Fyll kaffekoppen med cirka 1/3 KronVodka, och drick. Lgg ven ngra bitar torkat renktt i koppen, dessa ter du upp nr koppen r tom

Har du ingen vodka s gr det lika bra med hemschene
2011-02-03, 09:58
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Tack fr tipset! Om B52 r god som satan s kommer det rdda min kvll vldigt mycket!
Har du provat ppelpaj shots? Tycker den r jvligt god

Du kommer inte bli besviken!

ppelpajshots? Aldrig hrt talas om. Vad innehller den?
2011-02-03, 12:54
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Du kommer inte bli besviken!

ppelpajshots? Aldrig hrt talas om. Vad innehller den?
1/3 Likr
1/3 Appfelkorn
1/3 Grdde/mjlk
Kanel.
Smakar som det lter, ppelpaj. Galet god!
2011-02-04, 11:04
Medlem
Shifthappenss avatar
Ngon som har koll p vad man blandar fr att f till en napp-cola shot? Vet att de va jger och ngon form av citron-likr. Men kommer verkligen inte p vad likren heter. Grymt jvla god var den iaf, livsfarligt.
2011-02-04, 11:06
Medlem
Catlites avatar
Bacardi Apple r rtt god som den r och helt gudomlig nr man blandar den med Ginger Ale.
2011-02-04, 14:55
Medlem
Citat:
Helst vill jag ha en spritdryck som man kan blanda med lskeblask, det funkar ocks som rent eller som shott.

Groggar allts?
Rom/Whisky + Cola/Ginger Ale
Gin + Tonic
Vodka + Tranbrsjuice/Vilken Schweppes som helst
"Sprit" + Energidryck -_-
Dessa r vl de frsta rtt trkiga groggarna jag kan komma p.

Frstr att alla varken kan eller orkar (eller ens vill) gra ngot som verkligen r gott, men det r ju synd att det alltid ska vara sprit+simpelt groggvirke bara.

Undviker om att tipsa om massa drinkar utan att veta dina smakpreferenser, men det finns s mycket mer n Vodka/Jger + Red Bull (Inte riktat direkt mot TS, ett "tips" fr de flesta som skriver i det hr delforumet).

Citat:
1/3 Likr
1/3 Appfelkorn
1/3 Grdde/mjlk
Kanel.
Smakar som det lter, ppelpaj. Galet god!

?
Det dr kan ju vara VAD SOM HELST. Apfelkorn r ocks en likr, bara fr att ta ett exempel. Du fr grna specificera dig lite grann.
2011-02-04, 23:41
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Groggar allts?
Rom/Whisky + Cola/Ginger Ale
Gin + Tonic
Vodka + Tranbrsjuice/Vilken Schweppes som helst
"Sprit" + Energidryck -_-
Dessa r vl de frsta rtt trkiga groggarna jag kan komma p.

Frstr att alla varken kan eller orkar (eller ens vill) gra ngot som verkligen r gott, men det r ju synd att det alltid ska vara sprit+simpelt groggvirke bara.

Undviker om att tipsa om massa drinkar utan att veta dina smakpreferenser, men det finns s mycket mer n Vodka/Jger + Red Bull (Inte riktat direkt mot TS, ett "tips" fr de flesta som skriver i det hr delforumet).

?
Det dr kan ju vara VAD SOM HELST. Apfelkorn r ocks en likr, bara fr att ta ett exempel. Du fr grna specificera dig lite grann.

Tack fr tipsen ^^ Vodka och energidryck is the shit Men man trttnar rtt fort p det.

Eftersom jag inte vet exakt vad det innehller i en ppelpajshot s kopierade jag receptet ifrn ngon sida som jag hittade p Google . Det jag vet r att den r jvligt god.
2011-02-07, 20:44
Bannlyst
Vilken sprit som helst + Blandsaft (hallon) + mjlk

Blir skit god grogg.
2011-02-10, 04:02
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catlite
Bacardi Apple r rtt god som den r och helt gudomlig nr man blandar den med Ginger Ale.
Prova Limonen d mycket, mycket bra med Ginger Ale.

Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Ngon som har koll p vad man blandar fr att f till en napp-cola shot? Vet att de va jger och ngon form av citron-likr. Men kommer verkligen inte p vad likren heter. Grymt jvla god var den iaf, livsfarligt.
Kan bara komma p cointreau, triple sec, curcao (olika frger) samt Grand marnier. Rknar inte med bacardi limon d... Du kan inte kolla upp receptet? Lter gott.

Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci

Tror nog det r likr 43......

Och den under. Tnk p att vissa safter i kombination med mjlk skr sig. ckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av skix
Vilken sprit som helst + Blandsaft (hallon) + mjlk

Blir skit god grogg.
2011-02-16, 08:16
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Hittat receptet nnu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in