• 4
  • 5
2011-02-06, 17:41
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
"Tjena jag var här för 2 månader sen eftersom jag hade lämnat in en macbook som jag hittade och nu skulle jag vilja hämta ut den igen för ingen har hämtat den"

Det är så det funkar. Lämnar du in en mobiltelefon ligger den där i fyra veckor sedan har du rätt att hämta den igen. Eller det kanske var 2 veckor. Annars skulle ju polisen ha en massa skit liggandes där och sedan liggandes i väntan på destruering. Detta är ett enkelt sett att för dom att hitta ägaren eller ge den till upphittaren. Istället för att ha en massa skit på stationen som dom kan stöta till med kaffekoppen
Citera
2011-02-06, 19:45
Medlem
karl.bertils avatar
Köp ett tillfälligt kort och betala med, typ spendon på pressbyrån
Citera
2011-02-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
Källa?

http://konsumentmakt.ifokus.se/Artic...b-78c6119cb90d

Till TS: Finns nog inget värre än folk som stjäl och köper stulna saker, sluta hålla på med sånt så ska du se att du slipper problem med detta i framtiden.
Citera
2011-02-06, 21:28
Medlem
I stället för att skapa ett konto med dina uppgifter, så kan du köpa ett konto laddat med en viss summa:

http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html
Citera
2011-02-06, 22:45
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlomKruka
Ponera att man fått tag på en stulen Macbook. Har totalrensat hårddisken och installerat om osx.

Vill nu köpa några applikationer från app store men måste skapa ett apple id, för att sen registrera upp med sitt kreditkort för att ha möjlighet att köpa hem dessa.

Finns det någon risk i att "app store" eller "apple id" registrerar upp datorn med något serienummer, vilket gör att den rättmätiga ägaren kan spåra upp datorn?

Skapa Apple ID på en annan dator, använd kontot sen med den nya.
Fattar du vad det kostar att "spåra" upp dig sen också? Tror knappast att det är värt för dom att göra det.

EDIT: Mitt ex hittade en iPhone, rensade den och körde med sitt sim-kort. Registrerade kontot som vanligt och syncade med iTunes, ingen ägare som har spårat upp nått där inte.
Citera
2013-01-09, 21:30
Medlem
Paisanos avatar
Ja, eftersom vi har en del skarpa och fördomsfria hjärnor här, får vi gå tillbaka ett steg.

Hur rensar man en mac så som TS säger är gjort??
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in