Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-20, 15:47
  #1
Medlem
t3x5s avatar
Är det nån som har hört en låt där det är en gubbe som skrattar genom hela låten..Nån form av techno eller liknande..!! Om det är någon som vet så är jag tacksam för svar!!
Citera
2004-08-20, 15:52
  #2
Medlem
wpctds avatar
citerar fritt från en annan tråd
Ursprungligen postat av Capone

När jag gick förbi deras läger på SRF spelade de nån psykedelisk sörja som lät som nån slags techno. När jag gick förbi en halvtimme senare lät det exakt likadant, tror det var samma låt. Dunkande bas och nån som skrattade helt psykotiskt och oavbrutet.




det är en låt av john winks tror jag han heter och låten heter Don't laugh du borde hört den på nästan alla festivaler för det finns alltid nån eller några som har med den loopad på ett helt band...
Citera
2004-08-20, 16:00
  #3
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpctd
citerar fritt från en annan tråd
Ursprungligen postat av Capone

När jag gick förbi deras läger på SRF spelade de nån psykedelisk sörja som lät som nån slags techno. När jag gick förbi en halvtimme senare lät det exakt likadant, tror det var samma låt. Dunkande bas och nån som skrattade helt psykotiskt och oavbrutet.




det är en låt av john winks tror jag han heter och låten heter Don't laugh du borde hört den på nästan alla festivaler för det finns alltid nån eller några som har med den loopad på ett helt band...


Tackar så mycket för det...!!
Citera
2004-08-20, 16:04
  #4
Avstängd
edbergs avatar
Josh Winx slappte laten 'Don't Laugh' den 1:a forsta Januari, 1995...
Citera
2004-08-20, 16:21
  #5
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Josh Winx slappte laten 'Don't Laugh' den 1:a forsta Januari, 1995...


Japp...Det var den jag hade letat efter..Lyssnar på den nu..Skitball!!
Citera
2004-08-20, 22:18
  #6
Medlem
cbwhores avatar
Närmare bestämt; Josh Wink, heter han. Kallade sig ibland även Winx. Kolla gärna in hans remixer på Skinny Puppy - Chainsaw och Depeche Mode - Freelove, samt hans skiva 20 to 20. Skitbra!
Citera
2004-08-22, 16:46
  #7
Medlem
kaytees avatar
Just laugh

Hahaha, kom att tänka på happy hardcore-versionen "just laugh" som i stort sett bara var en uppspeedad version av "don't laugh". någon som kommer ihåg den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback