2011-02-02, 18:36
Bannlyst
Har nerd rage'at hela dan.

En av anledningarna till att jag köpte Mac denna gången var att det skulle vara så himla enkelt att byta RAM minne? Är det verkligen det? På iMac 21,5 Mid 2010 edition?

Jag har fan läst den där instruktionsguiden på Apple tjugo gånger minst men fattar inte vad jag gör för fel. Det står att man ska pull the plugs (de svarta plastet som är attached till minnesluckan..?) och sen bara enkelt sätta in minnet, men när jag bara sätter in det så åker det inte ända ner. Vet någon vad fan som är fel här?

Det är rätt minne jag köpt.
Citera
2011-02-02, 18:43
Medlem
mungs avatar
Har du läst den här?

http://support.apple.com/kb/HT3918?viewlocale=sv_SE

Ibland kan man få trycka ganska hårt för att de ska gå i. Det är också viktigt att det hamnar åt rätt håll.
Senast redigerad av mung 2011-02-02 kl. 18:45.
Citera
2011-02-02, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Har du läst den här?

http://support.apple.com/kb/HT3918?viewlocale=sv_SE

Ibland kan man få trycka ganska hårt för att de ska gå i. Det är också viktigt att det hamnar åt rätt håll.

Ja det är den jag menar att jag läst 20 gånger. Saken är den att när jag drar i fliken så ploppar inget u utom det gamla minnet som redan satt i. När jag sen försöker sätta in ett nytt minne så går det bara inte in! Jag har försökt trycka hur hårt som helst men det sitter inte.
Citera
2011-02-02, 18:55
Medlem
tzjs avatar
Låter som att du antingen har fel minnen (du skrev att du har rätt), eller att du sätter in de åt fel håll tyvärr.
Citera
2011-02-02, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Låter som att du antingen har fel minnen (du skrev att du har rätt), eller att du sätter in de åt fel håll tyvärr.

Jag är säker på att det är korrekt minnen då både internetsök och snubbe i Mac affär sagt att de är rätt.

Gör jag allting rätt annars då? Jag drar i den svarta fliken (det finns två hos mig, jag drar i den ena och ett RAM minne ploppar ut.

När jag sen ska sätta in nytt minne, vad gör jag med fliken då? Hur ska jag få tillbaks det in?
Citera
2011-02-02, 19:38
Medlem
tzjs avatar
Har du letat efter videotutorials?
Citera
2011-02-02, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har du letat efter videotutorials?

Tack så hemskt mycket herr tzj. Av allt jag provade testade jag aldrig videotutorials. Löste allt på 3 min efter att ha sett en video

10 gb ram i min imac är nice.

än en gång, tack. tråd kan låsas!
Citera
2011-02-02, 21:53
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Tack så hemskt mycket herr tzj. Av allt jag provade testade jag aldrig videotutorials. Löste allt på 3 min efter att ha sett en video

10 gb ram i min imac är nice.

än en gång, tack. tråd kan låsas!

vad kostar 10 gb ram kort?
Citera
2011-02-02, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker

Har inte ett på 10 gb.. har 3 st 2 gb's och en på 4. De jag hade inbyggda vet jag inte priset på men de Kingston 6 gb's jag köpte kostade 700 sammanlagt.
Citera
2011-02-02, 22:21
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Gissar på att han har 2x 5GB..

Edit: för sen..
Citera
2011-02-02, 23:08
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Gissar på att han har 2x 5GB..

Nja. Finns generellt bara 2-potenser, dvs 1, 2, 4, 8, 16 etc..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in