2011-02-02, 16:42
Medlem
SteveZissous avatar
Eftersom den, helt i linje med regelboken, är låst just nu eftersom den delvis "chattades" i.

https://www.flashback.org/t1435716

Jag vill påpeka att det som händer där är den största politiska händelse sedan 9/11 och att inte ha en tråd öppen 24/7 är helt enkelt inte okej om Flashback vill behålla sin status som ett forum för alla diskussioner.

Vidare, jag hoppas att det finns mod. tillgängliga som kan lånas till utrikes politik under denna unika händelse och således avlasta mod. där som självklart för närvarande har en orimlig arbetsbörda, samt måhända skärpa reglerna så till den milda grad att oneliners och chattande som är irrelevant resulterar i mycket tydliga tillsägelser.
Citera
2011-02-02, 16:44
Medlem
Oldberrys avatar
Förstår inte varför man inte tillsätter någon sorts regel i trådar som den. Minst 50 tecken långa inlägg och max ett inlägg var femte minut.

När 5000 personer uppdaterar sig via flashback-tråden är det klart det blir problem när de dessutom ska kommentera

Som det är nu kommer alla trådar som berör stora nyheter bli låsta... Skitkorkat.
Senast redigerad av Oldberry 2011-02-02 kl. 16:48.
Citera
2011-02-02, 16:48
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Förstår inte varför man inte tillsätter någon sorts regel i trådar som den. Minst 50 tecken långa inlägg och max ett inlägg var femte minut.

Absolut. Ämnet är av sådan natur att det går att posta varje minut i princip, men om det tydliggörs att den tråden lyder under särskilda premisser för deltagande så ser jag det som en kompromiss. Tråden ÄR urspårad, inte minst då personer med extremt starka ideologier (sionister/islamister etc) börjar bråka i den. Kan även tänka mig att prat om sådant omedelbart skulle ge en veckas avstängning, ivf om det är på den nivån som en del inlägg varit.
Citera
2011-02-02, 16:48
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Det finns två goda anledningar mot sådana regler. Dels finns det inga funktioner för sådant i forummjukvaran (antar vi iaf), när det handlar om trådnivå - och dels skulle det på sätt och vis kväsa folks yttrandefrihet, genom att bestämma hur mycket du ska säga och hur ofta du får göra det...
Citera
2011-02-02, 16:50
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou
Eftersom den, helt i linje med regelboken, är låst just nu eftersom den delvis "chattades" i.

https://www.flashback.org/t1435716

Jag vill påpeka att det som händer där är den största politiska händelse sedan 9/11 och att inte ha en tråd öppen 24/7 är helt enkelt inte okej om Flashback vill behålla sin status som ett forum för alla diskussioner.

Vidare, jag hoppas att det finns mod. tillgängliga som kan lånas till utrikes politik under denna unika händelse och således avlasta mod. där som självklart för närvarande har en orimlig arbetsbörda, samt måhända skärpa reglerna så till den milda grad att oneliners och chattande som är irrelevant resulterar i mycket tydliga tillsägelser.

Gjorde du som det stod här https://www.flashback.org/t951568 innan du starta den här tråden? Många glömmer tyvärr det och med största sannolikhet lär den här tråden få hänglås med hänvisning till att du ska kontakta vf.
Citera
2011-02-02, 16:51
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det finns två goda anledningar mot sådana regler. Dels finns det inga funktioner för sådant i forummjukvaran (antar vi iaf), när det handlar om trådnivå - och dels skulle det på sätt och vis kväsa folks yttrandefrihet, genom att bestämma hur mycket du ska säga och hur ofta du får göra det...

Det är redan bestämt hur mycket du får säga och hur ofta du får göra det. Fullständigt tandlöst motargument och som dessutom saknar en grund i logik vilket jag finner direkt provocerande och föreslår att du inte lägger dig i ytterligare.
Citera
2011-02-02, 16:52
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Gjorde du som det stod här https://www.flashback.org/t951568 innan du starta den här tråden? Många glömmer tyvärr det och med största sannolikhet lär den här tråden få hänglås med hänvisning till att du ska kontakta vf.

Jag har kontakat vf och även sagt att jag kommer starta en tråd om det i flashback, samt förtydligat att jag förstår att hans arbetsbörda för närvarande är minst sagt orimlig. Mitt hopp med tråden är att goda mod. från andra forum hoppar in och hjälper till i den tråden, någonting som vf även verkade positivt inställd till.
Citera
2011-02-02, 16:53
Moderator
vfs avatar
Till att börja med vill jag säga att TS tagit upp frågan i pm redan så vet alla det.

I övrigt är tråden tillfälligt låst då arbetsbördan blev enorm med tanke på alla inlägg
av chattkaraktär trots att det låg ett "Modsmeddelande" där jag påpekade vad som gällde.

Vill ni chatta hänvisar jag till chatten: https://www.flashback.org/chat.php

Nu hoppas jag att alla äntligen fattar vad som gäller så att jag kan öppna tråden lite senare.

Ps. Tack för alla pm, jag hinner inte svara alla men nu vet ni vad som gäller. Ds
Citera
2011-02-02, 16:58
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Jo visst, men nu händer samma sak varje gång någon stor nyhet uppdagas på Flashback. Det hände i "Hängning", i tråden om bombdåden i stockholm och det händer så nu. När trådarna försvinner "kvävs" vi ju fullständigt.

Jag är beredd att offra möjligheten att skriva one-liners för att kunna diskutera nyheter 24/7.

Flashback har fått en enorm publik och enormt många nya debatörer som gärna fuller sida efter sida med meningslösheter som "+1 ".

Istället för att mod ska behöva plocka bort dessa inlägg borde de inte gå att posta, det är min åsikt.
Citera
2011-02-02, 18:52
Moderator
vfs avatar
Tråden är nu öppen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in