Citat:
Ursprungligen postat av Hourani
Har du varit inne på nån hate-islam sida nu igen och blivit lurad? Och bara plockat text utan att veta vad det handlar om? Varför inte på svenska?
Nej jag har studerat islams egna grundkällor, surprise surprise. Det är från dem jag har citerat och det kan vem som helst kolla upp.
Citat:
Du kan ju inte bara klistra in 28 verser från 28 olika suror.
För att förstå en vers (aya) måste du läsa hela suran. Du börjar med 8:55 utan att själv veta vad suran heter du har inte ens namnet på engelska. Suran heter Al-Anfal (Krigsbyte) och för att förstå den måste man läsa hela (Krigsbyte [8:1] - [8:75])
8:55 på svenska: De som framhärdar i att förneka sanningen är inför Gud de uslaste av alla skapade varelser; så kommer de nämligen aldrig att uppnå tron.
"De uslaste av varelser" står det att de otrogna är ja, tycker du att det stämmer?
Tal om krigsbyte har inget att göra i en "helig" bok.
Citat:
Det du har gjort här är svagt. Jag kan lätt plocka dessa ord du nämner från Bibeln.
Läs: Matt 10:34-36
Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.
OHHH NEJ JESUS vill ha krig???
Vad spelar det för roll? Kristendomen får stå för sin teologi och islam för sin. Det är bara två ideologier av många. Jag skriver inte under på någon av dem.
Citat:
Du kan ju inte hänga på anti-islam sidor och tro att det ska stå nåt positivt
Konstigt nog så verkar ni muslimer definiera alla sidor som berättar vad som står i islams texter som anti-islamiska. Ni verkar inte alls gilla vad Muhammed gjorde och sade.