2011-03-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hourani
Det du har gjort här är svagt. Jag kan lätt plocka dessa ord du nämner från Bibeln.

Läs: Matt 10:34-36
Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.

OHHH NEJ JESUS vill ha krig???

Du kan ju inte hänga på anti-islam sidor och tro att det ska stå nåt positivt

Helt felaktigt. När man läser i t ex Uppenbarelseboken ser man vad svärdet betyder: det är orden från hans mun. Vad hände när de judiska prästerna och vakterna skulle gripa Jesus?
Citera
2011-03-05, 06:15
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Har du varit inne på nån hate-islam sida nu igen och blivit lurad? Och bara plockat text utan att veta vad det handlar om? Varför inte på svenska?
Nej jag har studerat islams egna grundkällor, surprise surprise. Det är från dem jag har citerat och det kan vem som helst kolla upp.
Citat:
Du kan ju inte bara klistra in 28 verser från 28 olika suror.

För att förstå en vers (aya) måste du läsa hela suran. Du börjar med 8:55 utan att själv veta vad suran heter du har inte ens namnet på engelska. Suran heter Al-Anfal (Krigsbyte) och för att förstå den måste man läsa hela (Krigsbyte [8:1] - [8:75])

8:55 på svenska: De som framhärdar i att förneka sanningen är inför Gud de uslaste av alla skapade varelser; så kommer de nämligen aldrig att uppnå tron.
"De uslaste av varelser" står det att de otrogna är ja, tycker du att det stämmer?

Tal om krigsbyte har inget att göra i en "helig" bok.
Citat:
Det du har gjort här är svagt. Jag kan lätt plocka dessa ord du nämner från Bibeln.

Läs: Matt 10:34-36
Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.

OHHH NEJ JESUS vill ha krig???
Vad spelar det för roll? Kristendomen får stå för sin teologi och islam för sin. Det är bara två ideologier av många. Jag skriver inte under på någon av dem.
Citat:
Du kan ju inte hänga på anti-islam sidor och tro att det ska stå nåt positivt
Konstigt nog så verkar ni muslimer definiera alla sidor som berättar vad som står i islams texter som anti-islamiska. Ni verkar inte alls gilla vad Muhammed gjorde och sade.
Citera
2011-03-06, 01:26
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Har du varit inne på nån hate-islam sida nu igen och blivit lurad? .....

Hourani, Sir! Det är muslimister som du som gör att man förstår hur simpelt och underutvecklat ditt lilla ignoranta väsen tänker och handlar.

OT för dig borde vara att snarare vara lite seriös och förklara hur du kan försvara en dogm som nedvärderar människor och förstör samhällen med vägledning av en vidrig text från 600-talet.

Nå, förklara hur du kan försvara det som SummaSummarum tar upp i #1 Beskriv ditt rätta väsen Hourani.
Citera
2011-03-06, 01:43
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoretikern
#94-96

Betyg: MVG på det lilla konststycket. Tyvärr kan ingen muslimist greppa en sådan text som är "spot on". Att försvara en sjuk dogm med skit ord går bra. Men med fakta är muslimisten tvär rökt.

I min lilla värld är jag mån om kvinnor och barn. Därför tycker jag unika dogmer med mycket lidande för dessa är något att kväsa hårt och skoningslöst.

Har du någon motvarande debatt och text i ämnet "Kvinnor och barn i islamistens vidriga värld"? Jag är lite för trolös för att kunna gå igång på en tomte storry som är ord på ord om detaljer si eller så.

OT är ju att hakapå med de "icketroende kvinnornas natur" enligt islam. Huvaligen vad hemskt det redan är
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in