2011-02-02, 11:53
Medlem
oytens avatar
Substans: Cannabis, Jack Herer + ett par öl.
Ålder/Kön/Vikt: 28/Man/100+
Tidigare erfarenhet: Ja, omfattande.

Detta är min första rusrapport och det hela hände för ett par år sedan så eventuell detaljfattigdom eller konstnärliga friheter får ursäktas.

Jag hade fått post från Amsterdam helt slumpartat några dagar efter att jag varit där och hade genom denna lyckliga slump blivit ägare till ett par roliga strains som jag roat mig med de senaste dagarna, med måtta naturligtvis (vill ju inte riskera att bli dödsknarkare via denna inkörsport). Jag hade dock väntat med Jack Herer-påsen till ett bra tillfälle då jag hört mycket gott om just denna strain.

Nu var det hur som helst fredag och min sambo skulle komma hem sent eftersom hon skulle träffa en väninna efter jobbet och gå ut under kvällen. Jag tyckte detta var ett utmärkt tillfälle att röka på eftersom min sambo ställer allt för höga krav på aktivitet när hon röker, ständigt jävla pysslande som kommer i vägen för att titta på ”Half baked” för femtielfte gången…

Runt tre på eftermiddagen känner jag att det är dags. Jag plockade fram favoritpipan och stoppade i lite lagom för att kunna dra allt i ett bloss, ekonomiskt sinnad som jag är. Jag hann nätt och jämnt tänka: – len och fin rök – innan jag hostade ut lungorna på bordet (bildligt talat för er som inte är så bra på att tänka). Smaken var dock finemang och ett klart behagligt kroppsrus inte så mycket smög sig på som slog mig som en rivningskula. Jag dissade ”Half baked” för tillfället och satte på ”Evil bong” i stället, ett mycket bra val. Ett par minuter in i filmen insåg jag att jag behövde bli något mer stukad för att riktigt kunna uppskatta de mer subtila inslagen i filmen och plockade fram akrylbongen. Två hittar till och jag kunde inte för mitt liv förstå varför inte stoner-film har en egen Oscars-kategori. Nu var det läge att bara underhålla ruset så jag gjorde min patenterade (nej, inte på riktigt) blandning med pepparmynta och damiana, yummy yummy.

Filmen började gå mot sitt slut och mina munchies började ta väldigt mycket plats i min tankevärld; lyckligtvis hade jag planerat för detta och hade en pizza i frysen. In med pizzan i ugnen och i ett anfall av kulinarisk genialitet så insåg jag att det behövdes sås till pizzan! Jag hade gräddfil hemma och hällde över den från paketet till en skål, sedan tittade jag på den i ett par minuter tills jag kom på att jag inte tänt lavalampan; jag småsprang från köket till vardagsrummet och åtgärdade problemet. Jag insåg att om man kunde koppla tryckluft till lavalampan och värma den fortare och bygga om den till en bong så vore det… kul… eller… nåt… Pizzan var klar!

Jag satte på ”Half baked” och njöt av min hemgjorda pizzasås, ett par bong-hittar och en starköl. Plötsligt inser jag att grannarna kan höra mig! Jag kopplar in hörlurarna och känner mig tryggare tills jag inser att nu hör jag ju inte om någon bryter sig in. Jag använder bara en hörlur! För säkerhets skull hämtar jag min pistol också, den är visserligen en trasig soft air gun men det behöver jag ju inte berätta för eventuella inbrottstjuvar som smyger runt i min lägenhet. Jag går ett patrullerande varv genom sovrummet, köket och badrummet. Duschdraperiets potentiella döljande funktion elimineras effektivt genom att jag rullar ihop det runt stången där det är fäst. Jag gör en ninjamask av min t-shirt och försöker titta vidare på filmen, det är krångligt med masken och hörlurarna och till slut får masken ge vika så att jag kan röka lite mer.

När filmen nästan är slut börjar telefonen att ringa, jag tittar på den länge och undrar varför det är en bild på min flickvän på den, jag inser att min flickvän ringer mig och jag väntar otåligt på att telefonen ska sluta föra oväsen så att jag kan ringa upp henne. Hon svarar snabbt när jag ringer vilket är väldigt roligt. Hon undrar om jag är OK, och jag svarar ja men förstår egentligen inte frågan. Hon verkar nöjd med svaret och frågar om jag är hög. Jag svarar att jag är lite hög men inte så mycket längre. Hon tycker att formuleringen är konstig men föreslår att jag ska träffa henne och hennes väninna i stan och dricka några öl. Det låter som ett riktigt äventyr och jag packar en rulle toalettpapper och ett paket bomullstops i väskan som jag lämnar på soffan och går till busshållsplatsen.

Jag kan vid busshållsplatsen konstatera att det är höst. Jag samlar mina tankar noga och konstaterar att det är höst eftersom det är för varmt för att vara vinter och för mörkt för att vara sommar. Löven på marken är också ett smart knep. Bussen kommer och den femton minuter långa bussfärden är som en lång bergochdalbanefärd, jag måste hålla mig fast i sätet och jag oroas lite av att de andra passagerarna inte verkar berörda av vår extremt hetsiga framfart. Till slut kan jag kliva av bussen och gå till krogen där min flickvän och hennes väninna sitter och dricker Guiness, jag smakar lite på min flickväns öl men kommer fram till att den inte är för svart men ganska brun; jag behöver en egen öl. Jag kämpar mig fram genom folkhavet och når till slut baren. Jag vänder mig snabbt om för att försöka uppskatta hur mycket folk där är; den nedslående summan är knappt tio i en lokal som rymmer cirka hundra. Bartendern vägrar att acceptera min beställning av ”en öl” så jag måste hitta en i en lista på säkert fler än så. Falcon! Det är gott! Åter till flickvännen; den nu något buttre bartendern kommer med min öl och förklarar att de inte har bordsservering här. Jag blir något perplex då jag ju just fick min öl serverad vid bordet.

Mitt damsällskap orerar om fullständigt oviktiga saker och jag inser att om jag säger ”hmm” i olika tonfall då och då så är de nöjda med min närvaro. Jag tittar på taklampan, den är fin men lyser för ofta. Allt eftersom tiden går avtar effekterna av rökningen och jag börjar tröttna på krogtillvaron, lyckligtvis håller min flickvän med och vi tar bussen hem. Väl hemma är det hög tid för ”Evil bong 2” och en blunt…

Hoppas nu att ni gillade rapporten lika mycket som jag gillade Jack Herer.
Citera
2011-02-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyten
Det låter som ett riktigt äventyr och jag packar en rulle toalettpapper och ett paket bomullstops i väskan som jag lämnar på soffan och går till busshållsplatsen.
Whaaaat?
Citera
2011-02-02, 13:39
Medlem
oytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Whaaaat?

Ja, det är min slutsats också. Eventuellt har jag glömt något som hände där.
Citera
2011-02-02, 13:44
Medlem
Bjorndts avatar
[quote=oyten]
Det låter som ett riktigt äventyr och jag packar en rulle toalettpapper och ett paket bomullstops i väskan som jag lämnar på soffan och går till busshållsplatsen.

Hela rusrapporten igenom var ytterst rolig läsning!
Citera
2011-02-02, 15:34
Medlem
noksocaws avatar
Hela läsningen var underbar! Bravo fick sköna flashbacks från sköna kvällar när man varigt hög.
Längtar hem till mitt Sverige för att njuta av en kall dag lite goa filmer ps3 och röka.
Du gav mig hemlängtan fan..
Vad gjorde du med skitpapret och bomullen?

10/10
Citera
2011-02-02, 17:03
Medlem
Bra inlevelse !! , fick många skratt av denna läsning. Roligaste rusrapport jag läst iaf . 10/10
Citera
2011-02-02, 17:22
Medlem
ThickHazes avatar
Mysig rapport, bade trevligt och roligt skriven.

For att vara en gron rapport sa tycker jag den va riktigt bra!
5/5
Citera
2011-02-02, 21:58
Medlem
Xamples avatar
Mycket underhållande läsning nu på kvällen när det inte finns något bra på tv alls.
Ska genast tanka hem evil bong 1&2 och titta på igen!

5/5 utan tvekan.
Citera
2011-02-02, 22:20
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyten
Bartendern vägrar att acceptera min beställning av ”en öl” så jag måste hitta en i en lista på säkert fler än så. Falcon! Det är gott! Åter till flickvännen; den nu något buttre bartendern kommer med min öl och förklarar att de inte har bordsservering här. Jag blir något perplex då jag ju just fick min öl serverad vid bordet.

Hahaha, underbar läsning, du gjorde mig otroligt sugen på en holk nu.

5/5
Citera
2011-02-02, 22:39
Medlem
CB-herberts avatar
Trevlig läsning, imponerande sinne för detaljer som rör sig 2 år tillbaka.

5/5
Citera
2011-02-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noksocaw
Hela läsningen var underbar! Bravo fick sköna flashbacks från sköna kvällar när man varigt hög.
Längtar hem till mitt Sverige för att njuta av en kall dag lite goa filmer ps3 och röka.
Du gav mig hemlängtan fan..
Vad gjorde du med skitpapret och bomullen?

10/10

Vart är du då? =(

Dock jävligt bra rapport!
Lätt 10/10, såg framför mig allt som hände. Dock min kompis lägenhet.. på något konstigt vänster..
Citera
2011-02-03, 01:14
Medlem
Fantastiskt underhållande rapport, kände igen mig i detektivarbetet med att säkerställa årstid

5/5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in