2011-02-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Antagligen inget alls.

Har du licens för vapnet så tvivlar jag på att de skulle göra någonting såvida du inte använder det på ett hotfullt eller provocerande sätt.

Du har nog ingen licens själv!?

För visst har du förstått att VAR det sker är avgörande??

.
Citera
2011-02-11, 08:04
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag vet en snubbe som sköt med sin 22:a inomhus och menade att det var helt legalt och okej.

Själv hade jag inte fått för mig nån sådan ide. Kan ju bli rekyler o allt möjligt. Stinker ju krut med.

Jag och min brorsa sköt med hagelbössa inomhus. Hehe fast vi tog ur haglen först och sköt bara med förladdningen. Fast det var bara för att provskjuta en avkapad hagelbrakare som vi hade då vi var unga och dumma. Men i allafall. Krutrök luktar ju gott! Och från en .22 så blir det ju inte så mycket ök. Speciellt om man använder sig av .22 short.
Citera
2011-02-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nock
varför spelar det roll om det är detaljplanerat, jag skjuter ju ändå på min tomt och kulan lämnar inte tomtgränsen? min by är inte detaljplanerad såvitt jag vet. blir att skjuta och se vad som händer.

På detaljplanerat område underkastar man sig kommunens åsikt om vilka verksamheter som får förekomma på tomten. Skjutbana är troligtvis inte en av dom. Dessutuom är din tomt troligtvis inte så stor att ett skott kan lossas utan risk för allmänheten.
Tomten var detaljplanerad när du flyttade dit...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in