2008-11-22, 18:35
Medlem
Timjan256s avatar
Hur står det till med Timbuktus ekonomi egentligen? Har försökt söka på allabolag.se men vet inte hans bolag...
Citera
2008-11-22, 20:57
Medlem
TeEsErs avatar
Det med mest omsättning i verkar vara detta:
http://www.allabolag.se/5566957527

Han heter Jason Diakite, då hittar man ett par bolag.
Han jobbade som säljare på Trygghansa i Malmö förr.

/T
Citera
2008-11-24, 15:30
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
En sak är säker: att joina Pirate Bay var inte receptet. Att supporta illegal fildelning är en sak, det gör ju var och annan artist numera, men att som Timbuktu göra öppen pr för dubiösa PB är en annan. Det är med skadeglädje jag noterar att hans nya platta hittills har sålt 8000 ex medan den förra vid samma tid låg långt över 20000. Hehe...
Det beror nog på att nya skivan är svagare och att han inte har något hitlåt som slagit i radio på den. Men visst kan TPB har en viss påverkan. Men jag tycker det är bra att han inte går med alla de artister som skrivit på upproret mot fildelningen, hade timbuktu också gjort det hade jag fan blivit besviken.

EDIT: Ingen som kan hitta bilder från spelningen på finlandsfärjan?
Senast redigerad av Santadunk 2008-11-24 kl. 15:33.
Citera
2008-11-24, 16:06
Medlem
Ehmyls avatar
Jag tror verkligen inte att Timbuk ställer upp i melodifestivalen... Men om det nu är sant, tror jag att han har något speciellt i tankarna, någon osläppt låt som kritiserar artister som säljer sig eller liknande.
Eller så spelar han 'Välj Mej' från nya plattan.
"Jag säljer mej, om du väljer mej...
jag är till salu, jag är en produkt osv osv"

Man släpper liksom inte en sån låt om man planerar att delta i melodifestivalen.
Nej, timbuk är härlig helt klart. Förmodligen den svenske artisten med mest hjärta och hjärna.
Citera
2008-11-24, 17:33
Medlem
Clit_Commanders avatar
han ska uppträda i Halmstad snart, ska nog gå och se
Citera
2008-11-24, 18:35
Medlem
Greedy Geniuss avatar
ursäkta min OT och totala dumhet, men på allabolag.se, innebär "Summa tillgångar (TKR) 11 717" att tillgångarna är på just 11 717 eller att man har så att säga 11 tusen tusenlappar?
Citera
2008-11-24, 18:44
Medlem
Ari.Golds avatar
Intressant att han leker vänster och antikapitalist och samtidigt säljer sin röst till NRJ "Det här är Timbuktu och du lyssnar på NRJ, hit music only".

Typ, det mest kommersiella man kan göra.

Bäst var ändå när han var med i Zlatandokumentären innan EM där han försökte bonda med Zlatan för att de var icke-svenskar och påtala att det fanns problem i samhället. Zlatan bröt då av honom och sa att det är möjligt att han blivit annorlunda behandlad men det enbart har sporrat honom till att göra bättre ifrån sig.

Två världsbilder kolliderar; den vänstermarxistiska hos Timbuktu som vill störta samhället och reglera mera och den av individuell utveckling och frihet hos Zlatan.

Så jävla, in-your-face-rödingjävel!
Citera
2008-11-24, 18:47
Medlem
kamrat Gruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
ursäkta min OT och totala dumhet, men på allabolag.se, innebär "Summa tillgångar (TKR) 11 717" att tillgångarna är på just 11 717 eller att man har så att säga 11 tusen tusenlappar?

TKR betyder tusenkronor eller dylikt.
Citera
2008-11-24, 18:52
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Ja men de kommer gå som med Fronda som förlorade allt genom att vara med i Melodifestivalen. Efter han varit det hade han inte en enda spelning på hela sommarn typ. Kommer bli likadant för Timbuk, han kommer inte locka de som inte redan gillar honom genom att vara med där utan bara förlora den creed han har.
Att spela på en finlandsbåt är ju en bra uppvärmning men det finns fortfarande inga fakta på att han faktiskt ska vara med i Melodifestivalen, utan är än så länge bara ett rykte.

Skillnaden är väl att fronda var värdelös från början.

Men så timbuktu på typ nyhetsmorgon för någon vecka sen, väldigt sku musik spelades det också.
Citera
2008-11-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius

11 miljoner 717 tusen kronor. 11'717000 kronor. 11,7 miljoner som man säger.
Citera
2008-11-24, 22:21
Medlem
Lurad slavs avatar
Jag tycker att Timbuktu är en otroligt bra musiker och textförfattare. Han verkar även vara en smart och skön snubbe.

...
Citera
2008-11-24, 22:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Två världsbilder kolliderar; den vänstermarxistiska hos Timbuktu som vill störta samhället och reglera mera och den av individuell utveckling och frihet hos Zlatan.

Vet du att han är marxist, eller hoppas du bara?

Själv vet jag inte och intresserar mig inte för musikstilen, men tycker nog att han verkar rätt välutvecklad som individ - språklig påhittighet o.s.v. som man lägger märke till trots gediget ointresse. Där är ju Zlatan bra mycket efter. Men någon fotbollsspelare av rang är han ju inte.

Och han har djävligt konstiga tänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in