2006-07-22, 15:43
Medlem
Det är sant, skulle vara fett med coolt om han gjorde det.
Citera
2006-07-22, 16:10
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Källa? Jag trodde hans farsa var vietnamdesertör.

I en intervju i DN 3/7 förra året står det:
"Pappa Madubuko och mamma Elaine flyttade i början av 1970-talet från
New York till Lund för att studera på universitetet. När Jason
föddes var de redan skilda.

Han bodde växelvis hos sina föräldrar i bostadsområdet Djingis Kahn
där det fanns många utländska studenter. Dörrarna stod öppna både
in till lägenheterna och till människornas inre, berättar han."

Djingis Kahn är ett radhusområdet ursprungligen byggt som bostäder för studentfamiljer, först som hyresrätt men blev bostadsrätter i början på 80-talet.

Pappan står numera som "konsult" och använder förnamnet Arthur:
länk
Citera
2006-07-22, 16:20
Medlem
I bland så undrar man vilken sten som folk bor under.....
Jag menar, Att bli förvånad eller upprörd över att en känd artist tagit
en tyngre drog.........särskillt när denne visat sig vara drog liberal tidigare
Citera
2006-07-22, 17:02
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *b*
I bland så undrar man vilken sten som folk bor under.....
Jag menar, Att bli förvånad eller upprörd över att en känd artist tagit
en tyngre drog.........särskillt när denne visat sig vara drog liberal tidigare
Det är inte det i sig, utan det faktum att den drogliberale jönssen inte står för det han gjorde då han nu är så där häftigt rebelliskt drogliberal som får alla fjortisbrudar att gilla honom. Så mycket var den ståndpunkten värd. Killen säljer sig väldigt lätt verkar det som och jag undrar om inte den där lilla röven har fått smaka på sedlar den också.
Citera
2006-07-22, 17:33
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
HAHAHA!
Det är då fan vad fansen ska bre på utav bara helvete hela tiden. Nu har han gått och blivit folkkär också.
Den folkkäre rapparen har bland min "medelåderskrets" har inte ett ex i nåns bokhylla, och då är vi alla uppväxta med kulturen. Men det är väl som i kyrkan, tror man bara riktigt ordentligt så...

Jag har jobbat i skivbutik så det är där min erfarenhet kommer ifrån. Jag skulle säga att 90% av Timbuk-köparna är svenskar (och då talat vi om Malmö) samt att det hör till vanligheterna att medelålders svenskar köper Timbuk med motiveringen att "han är ju så svängig" etc. Jämfört med nån annan hiphop-artist, vem som helst, så är det inget snack vem går hem bäst bland folk över 30. Dogge är kanske lika "folkkär", men det är som pajas och inte artist.
Citera
2006-07-22, 19:31
Medlem
Hahahahahahahaha, vem var det som postade "Bäste Herr Timbuktu! Jag har med bestörtning läst att ni konsumerat kokain medelst snortning! Som neger borde ni känna till att det enda rätta sättet för en färgad man att konsumera kokain är att freebasa det och röka det som crack. Med hopp om bättring i framtiden! Mvh Ond Svenne" i timbuktus gästbok?

FÖ. så är alla dessa sk popstjärnor som torskar då och då bara patetiska, just därför att de alltid rapar upp samma gamla klyshor. Peace out.
Citera
2006-07-22, 20:49
Medlem
Rallarens avatar
the bottom is nådd

Botten is nådd, hur långt kan man gå, hur lågt kan man sjunka hur kasst kan man må...
Citera
2006-07-23, 07:01
Medlem
HAHAHAHAHA min första omdelbara tanke var "NU JÄVLAR HAR DR ALBAN ÅKT DIT!!!" för han är typ Sveriges enda Popstjärna ju. No coke, no heroin my ass!

Jason är en lam vänstermupp, var det nån som väntade sig nåt anant av honom? Fast den riktigt intressanta frågan i sammanhanget är: vem fan installerar kamera PÅ TOA?? Och VAR? Så jag slipper sitta och vara både paranoid och nödig nästa gång.
Citera
2006-07-23, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelDansken
Bäste Herr Timbuktu! Jag har med bestörtning läst att ni konsumerat kokain medelst snortning! Som neger borde ni känna till att det enda rätta sättet för en färgad man att konsumera kokain är att freebasa det och röka det som crack. Med hopp om bättring i framtiden! Mvh Ond Svenne" i timbuktus gästbok?

:character56: :character56: :character56:

Fem tjacksmileys av fem möjliga!
Citera
2006-07-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagris
HAHAHAHAHA min första omdelbara tanke var "NU JÄVLAR HAR DR ALBAN ÅKT DIT!!!" för han är typ Sveriges enda Popstjärna ju. No coke, no heroin my ass!

Jason är en lam vänstermupp, var det nån som väntade sig nåt anant av honom? Fast den riktigt intressanta frågan i sammanhanget är: vem fan installerar kamera PÅ TOA?? Och VAR? Så jag slipper sitta och vara både paranoid och nödig nästa gång.

jag har för mig att jag läste nånstans att det var nån i gänget som filmat
med mobilkamera och att Jason även hade sett detta och även kommenterat det lite löst.. jag hade flippat ut!
Citera
2006-07-23, 10:31
Medlem
Upofs avatar
Tja

lite olyckligt val av just den logotypen, eller?

biografi...
Citera
2006-07-23, 13:09
Medlem
ajerikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallaren
Botten is nådd, hur långt kan man gå, hur lågt kan man sjunka hur kasst kan man må...

<OT>
Va, har han oxå skrivit en låt om "Boten Anna"!
</OT>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in