2006-07-21, 14:33
Medlem
Din Morsas avatar
Har för mig att den gode revolutionären Timbuk liksom de flesta palestinasjalar är akademiker-barn. Förmodligen uppväxt i kvarteren kring papegojgatan
Citera
2006-07-21, 14:36
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappapeter
Killen e drogliberal men vågar inte stå för det fullt ut. Att säga den drogen e skit, men den här... den e bra serru. Dubbelmoral
Sjunger man så mycket om droger och använder sig av "gatuslang" när man nämner droger så får man vara beredd på att ta skit oxå... Precis som Björn Borg, Tommy Körberg, Johannes Brost och Claes Malmberg gjorde.

Get your point, men det är väl rätt givet att han säger att detta var en dum grejj som han inte kommer göra om då en rikemansdrog som kokain inte passar hans image för 5 öre. Om det tex hade gällt CB hade han nog svarat annorlunda.

Och även om man som timbuk-fan hellre går och tror att han spottar på mainstreemkändisar som sniffar kola så blir väl ingen speciellt överraskad över vad som står i artikeln.
Citera
2006-07-21, 14:45
Medlem
undrar hur mycket Aftonbladet/Expressen betalade han som skickade filmen till dom.. jag hoppas snubben har haft vett att begära riktigt mycket betalt.
Citera
2006-07-21, 14:55
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Get your point, men det är väl rätt givet att han säger att detta var en dum grejj som han inte kommer göra om då en rikemansdrog som kokain inte passar hans image för 5 öre. Om det tex hade gällt CB hade han nog svarat annorlunda.

Och även om man som timbuk-fan hellre går och tror att han spottar på mainstreemkändisar som sniffar kola så blir väl ingen speciellt överraskad över vad som står i artikeln.

Nja, jag tror inte att han gjorde avbön för att det inte passade hans image -även om någon tidigare sa att han kommer från ett akademikerhem som i så fall borde just passa hans image - utan att det faktum att han åkte dit med handen i kakburken. Jag kan svära på att det inte var sista gången, kanske sista gången han tog emot kola från okända, men han kommer inte sluta med partyt för det...
Om nu kola inte hans image, vad är det då? Affe?
Citera
2006-07-21, 14:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
På hans hemsida står det att han är född i Lund
Lund är visserligen en studentstad med allt vad det innebär, men knappast en förort.
Citera
2006-07-21, 15:00
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Lund är visserligen en studentstad med allt vad det innebär, men knappast en förort.
Har aldrig sagt att han kommer från en förort heller?
Citera
2006-07-21, 15:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Har aldrig sagt att han kommer från en förort heller?
Då missförstod jag nog det här inlägget...
Citera
2006-07-21, 15:07
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Då missförstod jag nog det här inlägget...

det gjorde du nog, jag skrev att han skulle pyssla med tjuvtjack från en förort i Polen. Inte att han kommer från vare sig Polen eller en förort...
Citera
2006-07-21, 15:20
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
det gjorde du nog, jag skrev att han skulle pyssla med tjuvtjack från en förort i Polen. Inte att han kommer från vare sig Polen eller en förort...
Haha, du skrev det ju själv rakt ut.
"Är det inte motsägelsefullt att komma från förorten och pyssla med "rich mans hobby"
Enligt detta kommer han ju från förorten, men du kanske talar...rent...allmänt...
Citera
2006-07-21, 15:24
Medlem
Förort och förort, men jag tycker mig ha hört i några av hans låtar att han rappar om norra fäladen. Att han o hans polare hängde på fäladstorget.

Och det är väl inte ngt av Lunds finare områden direkt... Även om det är svårt att kalla det förort.

Nåja, åter till topic kanske...
Citera
2006-07-21, 15:27
Medlem
Heinzes avatar
OT raderat.
/Mod
Citera
2006-07-21, 15:29
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Haha, du skrev det ju själv rakt ut.
"Är det inte motsägelsefullt att komma från förorten och pyssla med "rich mans hobby"
Enligt detta kommer han ju från förorten, men du kanske talar...rent...allmänt...

Jag gör avbön... Fast ändå inte... Lund har oxå förorter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in