2011-02-01, 23:31
Medlem
FlaskTjacks avatar
Tråden kan döpas om till Long Way Round..

vilket är namnet på dokumentären där Obi-Wan Kenobi byter ut sin speeder mot en motorcykel och tar sig tillsammans med bästa polarn runt jorden på en sjukt inspirerande och ball resa runt hela jorden.

Tyckte Ewan var så jävla ball i Star Wars och i Trainspotting ! Men att få se hur han egentligen är som person och höra hans badasshumor är oslagbart!

Finns o tanka

Har någon av er sett serien/filmproduktionen?
Citera
2011-02-01, 23:38
Medlem
everythingiss avatar
japp, och Long way down.......även charlie borman är en skön pys.
Citera
2011-02-01, 23:49
Medlem
FlaskTjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
japp, och Long way down.......även charlie borman är en skön pys.

Så jävla sköna snubbar! Är bara på första avsnittet än ^^
Citera
2011-02-02, 01:24
Medlem
Underbar dokumentärserie, båda två

Charlie Bormans "By any means" är helt också helt ok om du inte sett dessa två serier.
Citera
2011-02-02, 01:47
Medlem
Rödskäggs avatar
Oja, där snackar vi en av mina favoritreseskildringar. Det enda som jag på sistone hittat som kan mäta sig med detta är Billy Connolly's Journey to the edge of the world när det gamla skäggot åker hoj genom norra kanada genom en miljö som såg ut att vara hämtad rakt ur ett vykort.

Hur många människor tror ni det är som har börjat drömma om att åka på långresor med MC tack vare dessa serier?
Citera
2011-02-02, 14:06
Medlem
FlaskTjacks avatar
Lika epic är det här: http://data.fuskbugg.se/skalman02/fcking%20jedi%20master.png
Citera
2011-02-02, 14:13
Medlem
CraigChrists avatar
På samma tema... nästan... Så finns ju Race to Dakar Med Charlie Borman. Där man får följa honom under träning inför Dakar rallyt samt under rallyt. Helt okej serie det med.

OBS VARNING FÖR SPOILERS I WIKIPEDIA LÄNKEN!

Citera
2011-02-02, 15:49
Medlem
soulreapers avatar
Ändrat rubriken och flyttat till Tv-serier och tv-program

//mod
Citera
2011-02-02, 15:52
Medlem
El-Knoxs avatar
Jag har både Long Way Round, Long Way Down och Race To Dakar i min ägo och har sett Long Way-filmerna hur många gånger som helst. De är så inihelvets bra alltså!
Älskar Ewan MacGregor. Han verkar var en riktigt skön, jordnära skådespelare.
Ingen självgod, arrogant typjävel där inte.

Det finns nog fan inga bättre bakfyllefilmer än Long Way-filmerna. Krypa ner i soffan med
en pizza och kolla när de två stollarna flänger igenom Europa och Ryssland.
Helt underbart!

Önskar verkligen att jag hade tid och pengar till att genomföra en liknande resa.
Fan så roligt det hade varit.
Senast redigerad av El-Knox 2011-02-02 kl. 15:55.
Citera
2024-07-28, 01:15
Medlem
stolenChevys avatar
Hittade inte riktigt någon lämplig tråd, ber om ursäkt om jag borde lyfta detta någon annanstans.

Strökollade på ett italienskt rese- och matlagningsprogram där skådisen och författaren Stanley Tucci reste runt och levde life i Italien. Låter inte han exakt (!) som Ewan McGregor i både röst, tonläge och skratt? Tex. i Fargo.

Citera mig gärna om 10 år för jag behöver veta om någon annan har gjort denna observation innan jag dör. Hör ingen skillnad alls.

Edit: Hittade ett kort klipp när de sitter och surrar tillsammans. Tycker McGregor låter mer lik Tucci i Fargo, men ändå, vafan?

https://m.youtube.com/watch?v=GW__9WglvMY

Ha d gott
Senast redigerad av stolenChevy 2024-07-28 kl. 01:44.
Citera
2025-04-09, 16:30
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Jag har både Long Way Round, Long Way Down och Race To Dakar i min ägo och har sett Long Way-filmerna hur många gånger som helst. De är så inihelvets bra alltså!
Älskar Ewan MacGregor. Han verkar var en riktigt skön, jordnära skådespelare.
Ingen självgod, arrogant typjävel där inte.

Det finns nog fan inga bättre bakfyllefilmer än Long Way-filmerna. Krypa ner i soffan med
en pizza och kolla när de två stollarna flänger igenom Europa och Ryssland.
Helt underbart!

Önskar verkligen att jag hade tid och pengar till att genomföra en liknande resa.
Fan så roligt det hade varit.
... och nu kommer ännu en uppsättning: Long Way Home. Släpps på Apple TV+ om en månad, fredagen den 9 maj.

Dagsfärsk trailer:

https://youtu.be/gyu1UAtbwAo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in