2011-02-01, 23:07
Medlem
Carlcoolings avatar
Jag är ett gediget Barcafan. När la liga gick över från tv4 Sport till Canal + var det inget snack om att jag skulle köpa Canal +. Nu har lite över halva säsongen och jag har missat 5-6 matcher. Inte på grund av andra aktiviteter utan för de sänder hockey när matcherna går. Eftersom jag har boxer kan man bara beställa in tre kanaler och bara en av dem är en sportkanal. Okej att de prioterar men nu känner jag mig faktiskt blåst. Det på grund av att de inför säsongen gick en reklam på tv där Robert från boxer hade blivit inklippt som domare i en Barcelona match. Jag har redan ringt och klagat men nu undrar jag om det finns något mer att göra? Har någon annan varit med om något liknande?
Citera
2011-02-01, 23:14
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Vad snackar du om?
Har du köpt Canal+ har du alla de kanaler du betalat för och de har visat varenda match Barcelona lirat i La Liga.

Annars har du köpt något snikutbud.

EDIT: Tittade in och helt jävla otroligt nog verkar det stämma - det var fan det sjukaste jag sett, fyfan vad ruttet upplagt.

EDIT2: Kan du inte byta från Boxer?
Senast redigerad av TrumanBurbank 2011-02-01 kl. 23:20.
Citera
2011-02-01, 23:23
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Vad snackar du om?
Har du köpt Canal+ har du alla de kanaler du betalat för och de har visat varenda match Barcelona lirat i La Liga.

Annars har du köpt något snikutbud.

EDIT: Tittade in och helt jävla otroligt nog verkar det stämma - det var fan det sjukaste jag sett, fyfan vad ruttet upplagt.

Aa jag vet! Är uppriktigt sagt förtvivlad. Har inte sett Barca i ligan på två veckor nu. Inte så jävla roligt att gå miste om världens bästa fotboll direkt..
Citera
2011-02-01, 23:27
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Aa jag vet! Är uppriktigt sagt förtvivlad. Har inte sett Barca i ligan på två veckor nu. Inte så jävla roligt att gå miste om världens bästa fotboll direkt..

Förstår det.
Har du råd att slänga 99kr på varje match som du inte sänds i Canal+ Sport 1 så kan du ju se matcherna på http://www.csports.se/.

Går även att köpa 3-klippkort för 279 (Du sparar hela 6kr per match :P )
Citera
2011-02-01, 23:32
Medlem
Paco.Escobars avatar
Canal+´är inget mer än en stor fet besvikelse i år. Är personligen ett fan av engelsk fotboll så när premier leauge flyttade så sade jag upp mitt abonnemang men pga 3 mån uppsägningstid fick jag ha dubbelt ett tag. När jag jämförde tablåerna blev jag alldeles arg med tanke på hur otroligt mycker mer sport de sänder på Viasat. Om jag var du skulle jag leta upp någon bra sajt (finns många) som streamar alla barcas matcher, så gör jag nu om jag vill se någon La Liga-fight.
Citera
2011-02-01, 23:41
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Kan för övrigt säga att även jag är jävligt besviken på Canal+-
Köpte skiten för nästan exakt ett år sedan, band upp mig på deras största paket som då kostade 299kr.

Eftersom jag även hade TV4sport, som då sände La Liga så kunde jag då se:

Allsvenskan i fotboll
Elitserien i ishockey
Premier Leauge
La Liga
med mera, men det var ovanstående som var intressanta.

Sen så blev Canal+ av med PL till Viasat samtidigt som de höjde priset och utökade med fler kanaler - förut kunde jag t.ex se varje Elitseriematch, det kan jag inte längre, då måste jag betala ytterligare 150kr.

För att kunna se PL - som jag verkligen vill - måste jag även beställa Viasatsport för 249:-.

Slutsats: För att kunna se exakt samma saker som jag kunde när jag tecknade abbonemanget måste jag betala 400kr mer än för ett år sedan.

Att kanalerna sänder massa skit som ändå ingen är intresserad av motiverar fan inte den prishöjningen som är på 125%.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2011-02-01 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in