2011-02-01, 20:36
Medlem
Lång historia kort - införskaffade för någon tid sedan en Asus EEE 1001PX och valde att installera EasyPeasy - vill nu återgå till Windows 7 av diverse anledningar(ej relevant vilka). Problem uppstod dock ganska omedelbart. Eftersom datorn saknar CD/DVD tänkte jag boota via USB-minne. Jag har fixat allting och installationen kommer igång, men följande felmeddelande dyker upp:

Citat:
En viktig nödvändig drivrutin för CD - DVD enhet saknas
A required cd/dvd device driver is missing

Se länk:
Jag kan således inte slutföra installationen och tvingas avbryta. Inte nog med det, nu har även EasyPeasy gett upp och vägrar gå igång(inget fungerande OS för tillfället alltså). Jag är väl medveten om att det är x-antal till som har samma problem, men jag har googlat sönder och samman, provat i princip alla tänkbara lösningar men får det inte att fungera! Jag har provat både med Windows 7 Pro samt Starter, båda original(Det är inte fel på .iso-filerna!).

Någon med samma problem som hittat en FUNGERANDE lösning? Har ingen möjlighet att använda mig av extern DVD tyvärr. Börjar bli desperat då jag måste använda Windows.
Citera
2011-02-02, 11:36
Medlem
Da4rces avatar
Detta hände mig när jag bränt CD skivan i snabbare än 2x eller 4x dvs installations cdn får inte med alla filer om man bränner cdn i 12x 16x eller ännu värre 24xs hastighet.
Citera
2011-02-02, 14:36
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da4rce
Detta hände mig när jag bränt CD skivan i snabbare än 2x eller 4x dvs installations cdn får inte med alla filer om man bränner cdn i 12x 16x eller ännu värre 24xs hastighet.
Om du läser ordentligt så ser du att TS installerar via USB-minne.
Citera
2011-02-02, 15:03
Medlem
6E303062s avatar
Formattera nyckeln och kopiera filerna till den på nytt. Felet dyker upp vid checksum-fel.
Citera
2011-02-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Formattera nyckeln och kopiera filerna till den på nytt. Felet dyker upp vid checksum-fel.

Gjort ett antal gånger, både manuellt samt med hjälp av "Windows 7 USB DVD Download tool". Problemet kvarstår, skumt som fan. Tips på annat program som kan tänkas utföra samma uppgift så kan jag prova igen?

EDIT: Vad menar du med nyckeln? USB-minnet då?

Har installerat Ubunut nu, men det hjälper visserligen inte. Inget fel på någon hårdvara iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in