Lng historia kort - infrskaffade fr ngon tid sedan en Asus EEE 1001PX och valde att installera EasyPeasy - vill nu terg till Windows 7 av diverse anledningar(ej relevant vilka). Problem uppstod dock ganska omedelbart. Eftersom datorn saknar CD/DVD tnkte jag boota via USB-minne. Jag har fixat allting och installationen kommer igng, men fljande felmeddelande dyker upp:
Citat:
En viktig ndvndig drivrutin fr CD - DVD enhet saknas
A required cd/dvd device driver is missing
Jag kan sledes inte slutfra installationen och tvingas avbryta. Inte nog med det, nu har ven EasyPeasy gett upp och vgrar g igng(inget fungerande OS fr tillfllet allts). Jag r vl medveten om att det r x-antal till som har samma problem, men jag har googlat snder och samman, provat i princip alla tnkbara lsningar men fr det inte att fungera! Jag har provat bde med Windows 7 Pro samt Starter, bda original(Det r inte fel p .iso-filerna!).
Ngon med samma problem som hittat en FUNGERANDE lsning? Har ingen mjlighet att anvnda mig av extern DVD tyvrr. Brjar bli desperat d jag mste anvnda Windows.
Detta hnde mig nr jag brnt CD skivan i snabbare n 2x eller 4x dvs installations cdn fr inte med alla filer om man brnner cdn i 12x 16x eller nnu vrre 24xs hastighet.
Detta hnde mig nr jag brnt CD skivan i snabbare n 2x eller 4x dvs installations cdn fr inte med alla filer om man brnner cdn i 12x 16x eller nnu vrre 24xs hastighet.
Om du lser ordentligt s ser du att TS installerar via USB-minne.
Formattera nyckeln och kopiera filerna till den p nytt. Felet dyker upp vid checksum-fel.
Gjort ett antal gnger, bde manuellt samt med hjlp av "Windows 7 USB DVD Download tool". Problemet kvarstr, skumt som fan. Tips p annat program som kan tnkas utfra samma uppgift s kan jag prova igen?
EDIT: Vad menar du med nyckeln? USB-minnet d?
Har installerat Ubunut nu, men det hjlper visserligen inte. Inget fel p ngon hrdvara iallafall.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!