2011-02-01, 20:36
Medlem
Lng historia kort - infrskaffade fr ngon tid sedan en Asus EEE 1001PX och valde att installera EasyPeasy - vill nu terg till Windows 7 av diverse anledningar(ej relevant vilka). Problem uppstod dock ganska omedelbart. Eftersom datorn saknar CD/DVD tnkte jag boota via USB-minne. Jag har fixat allting och installationen kommer igng, men fljande felmeddelande dyker upp:

Citat:
En viktig ndvndig drivrutin fr CD - DVD enhet saknas
A required cd/dvd device driver is missing

Se lnk:
Jag kan sledes inte slutfra installationen och tvingas avbryta. Inte nog med det, nu har ven EasyPeasy gett upp och vgrar g igng(inget fungerande OS fr tillfllet allts). Jag r vl medveten om att det r x-antal till som har samma problem, men jag har googlat snder och samman, provat i princip alla tnkbara lsningar men fr det inte att fungera! Jag har provat bde med Windows 7 Pro samt Starter, bda original(Det r inte fel p .iso-filerna!).

Ngon med samma problem som hittat en FUNGERANDE lsning? Har ingen mjlighet att anvnda mig av extern DVD tyvrr. Brjar bli desperat d jag mste anvnda Windows.
Citera
2011-02-02, 11:36
Medlem
Da4rces avatar
Detta hnde mig nr jag brnt CD skivan i snabbare n 2x eller 4x dvs installations cdn fr inte med alla filer om man brnner cdn i 12x 16x eller nnu vrre 24xs hastighet.
Citera
2011-02-02, 14:36
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da4rce
Detta hnde mig nr jag brnt CD skivan i snabbare n 2x eller 4x dvs installations cdn fr inte med alla filer om man brnner cdn i 12x 16x eller nnu vrre 24xs hastighet.
Om du lser ordentligt s ser du att TS installerar via USB-minne.
Citera
2011-02-02, 15:03
Medlem
6E303062s avatar
Formattera nyckeln och kopiera filerna till den p nytt. Felet dyker upp vid checksum-fel.
Citera
2011-02-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Formattera nyckeln och kopiera filerna till den p nytt. Felet dyker upp vid checksum-fel.

Gjort ett antal gnger, bde manuellt samt med hjlp av "Windows 7 USB DVD Download tool". Problemet kvarstr, skumt som fan. Tips p annat program som kan tnkas utfra samma uppgift s kan jag prova igen?

EDIT: Vad menar du med nyckeln? USB-minnet d?

Har installerat Ubunut nu, men det hjlper visserligen inte. Inget fel p ngon hrdvara iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in