2011-02-01, 18:48
Medlem
Tja! Jag ska med ngra polare till Polen vid nyr. Val av destination och tidpunkt motiveras med att en dessa polare fyller 18 och kommer frn just Polen. Jag har skt hr p flashback men inte hittat vad jag letat efter.

Vi ska allts ner till Polen runt rsskiftet vi r medvetna om att vi r vldigt tidigt ute men eftersom vi alla r studerande r ekonomin lite tajt. Jag har rknat ut att jag kommer ha ungefr 10.000 Kronor (fickpengar inrknat) till mitt frfogande nr resan kommer ga rum.
Hur vi tar oss ner spelar ingen roll, vi r beredda att ta buss om det skulle vara riktigt billigt. Vi bor i stockholmsomrdet s troligtvis ker vi drifrn. Nu behver vi dock lite hjlp.

Syftet med resan r att enbart att frtra alkohol och liknande.

a) Vart i Polen ska vi ta vgen tycker ni?
b) Vart i Polen r alkohol billigast?
c) Vilket r det billigaste sttet att ta sig dit p?
d) Hur lngt rcker mina pengar om jag inte ska kpa massa krafs utan bara dricka sprit och ta?

Tacksam fr svar! Mvh Smfb
Citera
2011-02-01, 18:56
Medlem
Knotknets avatar
Ryan tar vl en 200:- fr att flyga till Gdynia. Drifrn tar du dig ltt till Sopot som anses vara feststaden nummer ett i Polen.
Citera
2011-02-01, 19:14
Medlem
Nyr i Polen r lite svrt d det r vldigt mycket slutna sllskap och abbonerade stllen. S ni ska nstan lsa eller frska f tag p biljetter innan ni ker ner.

Sopot r en sommarstad, visst det finns mnga krogar men vintern r lika kall och r dr som hr.
Jag kan tipsa om Warszawa ocks, dr har du en hel del feta klubbar.

10 000kr rcker lngt om du inte ska spela lyxlirare och bjuda alla p helrr hela tiden.
Citera
2011-02-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calculator
Nyr i Polen r lite svrt d det r vldigt mycket slutna sllskap och abbonerade stllen. S ni ska nstan lsa eller frska f tag p biljetter innan ni ker ner.

Sopot r en sommarstad, visst det finns mnga krogar men vintern r lika kall och r dr som hr.
Jag kan tipsa om Warszawa ocks, dr har du en hel del feta klubbar.

10 000kr rcker lngt om du inte ska spela lyxlirare och bjuda alla p helrr hela tiden.

tack fr svaret! Har dock hrt att allt ska vara dyrare i Krakow och Warszawa d fler turister tenderar att ka dit istllet fr sm-stderna, detta kanske bara r taget ur luften? Hur lngt innan tror du man ska boka biljetter? Det r mjligt att fler kommer vilja hnga p nr det vl drar ihop sig.

Mvh Smfb
Citera
2011-02-09, 14:27
Medlem
Ta frjan ifran Nynshamn till Gdansk, inte dyrt.
Citera
2011-02-11, 00:04
Medlem
I Warszawa br man knna till stan och stllena ganska bra fr att ka dit och festa bra. Gr man det r det jvligt kul! Krakow r lite enklare som ny och grn och bara kra. Jag hade rekommenderat Krakow fr er. Synd bara att ni kommer att konkurrera med massa andra lirare frn typ Italien och Brasilien om brudarna. Men det ska nog g bra!

Man kan flyga med Ryanair frn skavsta men runt nyr r det ju alltid dyrt. Prova Wizzair kan man ocks.
Hostel r billigt men dyrare under nyr sklart....finns ett par st jag kan rekommendera er.
Angende fester...sjlvklart r det mycket privata grejer. MEN! Mnga klubbar arrar nyrsfester...fr sna som er! Dessutom r det inte s svrt fr den sociale och lyckosamme att fixa sig in p nn privat fest om man bjuder rtt polack p l.
Citera
2011-02-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
I Warszawa br man knna till stan och stllena ganska bra fr att ka dit och festa bra. Gr man det r det jvligt kul! Krakow r lite enklare som ny och grn och bara kra. Jag hade rekommenderat Krakow fr er. Synd bara att ni kommer att konkurrera med massa andra lirare frn typ Italien och Brasilien om brudarna. Men det ska nog g bra!

Man kan flyga med Ryanair frn skavsta men runt nyr r det ju alltid dyrt. Prova Wizzair kan man ocks.
Hostel r billigt men dyrare under nyr sklart....finns ett par st jag kan rekommendera er.
Angende fester...sjlvklart r det mycket privata grejer. MEN! Mnga klubbar arrar nyrsfester...fr sna som er! Dessutom r det inte s svrt fr den sociale och lyckosamme att fixa sig in p nn privat fest om man bjuder rtt polack p l.

Tack s mycket! Wizzair ska kollas in
Citera
2011-03-04, 01:26
Medlem
Dina pengar kommer definitivt rcka d en flaska vodka i Polen kostar ca 44 SEK
S GLHF / Schnarn <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem