2004-08-19, 18:57
Medlem
M2ks avatar
... men ingen gör någonting åt det (enl en känd klyscha) ...förrän NU!

Väcker idén om ett forum, där man kan diskutera väder, väderfenomen, klimatutveckling, och därmed sammanhängande frågor. Bara nu i sommar kan vi notera att trådar i ämnet samlar stort intresse. Med tanke på ständigt pågående diskussioner om växthuseffekter, avsmältningen av polarisen, Golfströmmens ev förändringar mm, så är området både spännande och högintressant. En eller annan jordbävning, vulkanutbrott, eller tsunami spär bara på.

Nå, värderade admin, mods och övriga, vad sägs?

-Att 'släppa väder' renderar en mild tillsägelse...
Citera
2004-08-19, 19:02
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k

Väcker idén om ett forum, där man kan diskutera väder, väderfenomen, klimatutveckling, och därmed sammanhängande frågor. Bara nu i sommar kan vi notera att trådar i ämnet samlar stort intresse. Med tanke på ständigt pågående diskussioner om växthuseffekter, avsmältningen av polarisen, Golfströmmens ev förändringar mm, så är området både spännande och högintressant. En eller annan jordbävning, vulkanutbrott, eller tsunami spär bara på.

Lite tunt, enligt mig. Jag tycker allt sånt får plats alldeles utmärkt i forskning, vetenskap % teknologi.
Citera
2004-08-19, 20:18
Medlem
enverhoxha99s avatar
Tycker det är en strålande idé! Själv kan jag rätt ofta känna mig lite väderspänd och vill gärna diskutera vad det kan komma sig av. Kan det vara freonutsläpp? Kan det vara Golfströmmens ev. ändrade sträckning? Kan det vara den råa lök jag åt till lunch?

Sådant intresserar mig. Min fru vill även tillägga att hennes humörsvängningar sannolikt beror på väderspänningsinducerade problem. Åtminstone luktar det så...........
Citera
2004-08-19, 23:03
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Tycker det är en strålande idé! Själv kan jag rätt ofta känna mig lite väderspänd och vill gärna diskutera vad det kan komma sig av. Kan det vara freonutsläpp? Kan det vara Golfströmmens ev. ändrade sträckning? Kan det vara den råa lök jag åt till lunch?

Kan inte du och väder-Kungen Roger P ta de diskussionerna i PM istället?
Citera
2004-08-20, 00:09
Medlem
StorMammas avatar
Jag gillar iden!

Fast man kanske skulle döpa den avdelningen till " Naturfenomen " och kunna täcka mer med det. Tex, jordbävningar etc. etc. Då är det inte lika tunt. Vetenskap & teknologi tycker jag är något missvisande då det för mig ger ett intryck av just mänskligt tillverkade saker...
Citera
2005-03-11, 18:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k

Försök inte, jag vet vad du är ute efter. Lång hals, konstig brytning.

Tsunami har dock diskuterats.
Citera
2005-03-11, 18:26
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Försök inte, jag vet vad du är ute efter. Lång hals, konstig brytning.

Tsunami har dock diskuterats.

F-n också, du skall inte vara på forumet så ofta, Gromis.
Citera
2010-02-20, 18:10
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Med tanke på det pågående snöhelvetet, så vore kanske idén
om ett väder-/klimatforum värd att överväga?
Citera
2010-02-20, 18:22
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Med tanke på det pågående snöhelvetet, så vore kanske idén
om ett väder-/klimatforum värd att överväga?

Passar inte det redan existerande klimatforumet?

https://www.flashback.org/f225
Citera
2010-10-24, 23:23
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Passar inte det redan existerande klimatforumet?

https://www.flashback.org/f225

Jag fortsätter min argumentation därifrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in