Sorry for the inconvenience. I'm trying to put something which is clear in my head into words.
And it's like Osho said about misunderstanding the Buddha though I do certainly not consider myself as one.
I'm just a part of nature. What I mean is that it is almost impossible to explain anything to anyone the way you wanted to communicate it. Thats why I opened this for discussion. Your questions is a contribution. Thank you.
http://www.youtube.com/watch?v=-nSMi0whFEA
Vad jag försöker beskriva är ingen vetenskap utan snarare en "vision" eller en "känsla" som jag försöker förmedla till mig själv och andra.
Jag förstår inte varför tråden inte kunde stannat kvar i filosofidelen men ok.
Jag har inte för avsikt att gå in på djupet för jag har börjat förstå att det är omöjligt för mig
att förmedla denna "visionen" eller "känslan" med hjälp av ord eller matte.
Jag är ingen professor i mattematik så matten jag skrev ser säkert löjlig ut.
Jag ber om ursäkt för min existens och ska inte förmedla fler galna ideer på detta forum igen. =)
Vad jag menar med fakta skrivet utav vinnarna är att all fakta vi har idag är från början skapad av en människa. Och när människor är inblandade fanns det säkerligen någon under samma tid som hade en helt annan inställning till vad den faktan skulle innehålla. Det finns alltid två sidor av ett mynt. Vilken sida som blir normen är antingen den sidan som de mäktigaste anser rätt eller majoriteten. Vad ger någon rätten att påstå att deras åskådningar är fakta? när jag nämner fakta menar jag fakta som i litteratur och vetenskap.
Inte de fakta som är uppenbara. Tillexempel som om att om du inte äter kommer du garanterat att dö.
Och jag har aldrig haft för avsikt att använda "tuffa ord", slå upp dom om du inte förstår.
Anledningen till att detta blir på två språk är för att tråden från början skapades här
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread657810/pg1
Jag vill också påstå att de som arbetat för att hjälpa mig utveckla denna idé fick mig att inse att frasen - There is no such thing as matter - Skulle ändras till - Matter is an outcome of forces just as anything we can perceive.
Det är möjligt att som Apanlapan beskriver kanske ordet pools ska vara poles.
Om någon påstår att det inte finns filosofisk teori så har jag skapat den första, även om den är obegriplig för dig så vet jag att det finns människor som kan se genom skavankerna och läsa mellan raderna och på så sätt få en smak, färg eller känsla av vad texten förmedlar.
Men nu släpper jag det här, kan ni få en glimt i vad jag försöker förmedla - Good for you. Om inte - Bad for you.
pusselipusspuss