2011-02-01, 00:06
Medlem
Jag har en några år gammal Dell som en gång haft Windows XP installerat från fabrik. Nu, några haverier och formateringar senare, vill jag installera Win XP igen (för att kunna spela Warcraft 3), men jag har ingen cd. På burken sitter en etikett med produktnyckel och min fråga är följande: kan jag ladda ner en gammal version av Win XP som nyckeln funkar till? Om det inte funkar, kan jag ladda ner en crackad version av WinXP?

Återställningsfunktionen funkar inte (CTRL+F11).
Citera
2011-02-01, 00:31
Medlem
det borde fungera.

om det inte fungerar o du laddar ner en crackad version - då behöver du ju inte ens ange produktnyckel :S
Citera
2011-02-01, 00:42
Medlem
Swat0s avatar
Det ska ju fungera men om nyckeln är avsedd för XP home så tror jag inte du kan installera XP pro med den nyckeln.
Citera
2011-02-01, 00:43
Bannlyst
Just den versionen du laddar ner kanske inte fungerar med denna Cdkey du har på chassit. Man behöver en specifik version för att de ska fungera..

Har kanske 20-30 olika windows cdkeys och alla fungerar ju inte på 1 och samma skriva eller hur? säger sig själv tycker jag.

Ladda ner någon version istället där du inte behöver skriva in key eller där key redan finns så du får rätt direkt..
Citera
2011-02-01, 00:54
Medlem
Psychoos avatar
Jag hade samma problem med min burk för nån vecka sen och gick in på TPB och tankade ner en skiva som är uppladdad just för det ändamålet. Det är alltså nån som lagt upp en direkt kopia av Windows XP Home.
Citera
2011-02-01, 00:55
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
Just den versionen du laddar ner kanske inte fungerar med denna Cdkey du har på chassit. Man behöver en specifik version för att de ska fungera..

Har kanske 20-30 olika windows cdkeys och alla fungerar ju inte på 1 och samma skriva eller hur? säger sig själv tycker jag.

Ladda ner någon version istället där du inte behöver skriva in key eller där key redan finns så du får rätt direkt..

Det fungerar ju sålänge det är rätt version av Windows, alltså Home nyckel funkar inte på Pro osv. Men så länge det är en Home nyckel på Home så funkar det!
Citera
2011-02-01, 03:51
Medlem
hasenfrasens avatar
Första träffen på google med http://www.google.com/search?q=xp+slp+oem+sp3+tpb ger dig en fungerande lösning.
Citera
2011-02-01, 15:44
Medlem
Har gjort liknande med en 8 årig gammal nyckel på chassit. Funkar finfint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in