2011-01-31, 20:39
Medlem
Hej, jag har en fråga som jag länge undrat över.

Tänk er följande scenario:

Jag har en hemsida t.ex. www.sebastian.se

- Där har jag ett huvud mailkonto "info@sebastian.se" (som alla inkommande mail går till)
- Jag har fem anställda som har var sitt eget mailkonto, som t.ex. "johan@sebastian.se" "anna@sebastian.se" o.s.v

Alla mail som skickas till "info@sebastian.se" vidarebefordras till alla användare.

Om man nu använder sig av outlook och är under samma nätverk, hur ställer man då in att, om en person läst och svarat på ett inkommande mail (som skickades till info@sebastian.se), att de andra i personalen kan se detta, så de inte svarar dubbelt på det? Alla har givetvis en egen dator med sin mail i outlook...

Supporten på Loopia sa att det var fullt möjligt och hette imap, men mer information fick jag inte

Skulle vara väldigt tacksam för svar

MVH Sebastian
Citera
2011-02-01, 11:11
Medlem
Fleptuts avatar
https://support.loopia.se/wiki/Micro...era_IMAP-konto

Har du varit inne på Loopias hemsida?

Tog en knapp minut att hitta det under supportlänken på första sidan.

/Flep
Citera
2011-02-01, 17:17
Medlem
Hej

Ja den guiden har jag sett, men jag vet fortfarande inte hur allting ska synkas ihop med de andra mailadesserna...

Måste info@mindomän.se läggas till på alla datorer eller bara på en? Och hur ska det ställas in så man kan se om någon läst eller svarat på mailet?

Mvh Sebastian
Citera
2011-02-01, 22:49
Medlem
Fleptuts avatar
Du lägger till den i alla Outlook som skall ha den.

Imap tittar på servern så alla ser vad som finns på servern. Om någon raderar så försvinner det för alla.

Så du gör enligt guiden på alla datorer.

Sen få ni ha koll på hur mycket utrymme som ni kan lagra på Loopias mailserver så det inte slår i taket.

/Flep
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in