2011-01-31, 18:43
Bannlyst
Förr var SD mot invandrare och invandringen.

Idag är det endast muslimer som verkar vara problemet.

Samt när började deras hyllande till israel?
Citera
2011-01-31, 18:45
Medlem
Ultimatrixs avatar
SD är nazister, så hur kan du säga att de gillar Israel?
Citera
2011-01-31, 18:49
Medlem
Eugenicss avatar
När judarna kapade partiet i syfte att använda det som en sopsäck där den halvt uppvaknade Svensken slänger sin röst i hopp om förändring.
Citera
2011-01-31, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eugenics
När judarna kapade partiet i syfte att använda det som en sopsäck där den halvt uppvaknade Svensken slänger sin röst i hopp om förändring.
Jag är ute efter årtal samt bakgrundsfakta.
Citera
2011-01-31, 19:25
Medlem
Torontors avatar
Det är snarast antagligen så att SD varit rädda för att om man skulle säga sanningen att det är grupperna från MENA och Afrika som är mest överrepresenterade för diverse problem skulle de bli anklagade för att vara rasister. Det är en aning svårare att anklagas för rasisim om man kritiserar en religion.

Nu blir de orättvist anklagade för att vara rasister i alla fall så man kan lika gärna tala mer korrekt om problemen.
Senast redigerad av Torontor 2011-01-31 kl. 19:41.
Citera
2011-01-31, 19:29
Medlem
SD har varit emot islamismen sedan 1990-talet. Finns ett klipp på Youtube där partiet demonstrerar mot ett moskébygge i Borlänge eller någon annan mellansvensk stad från mitten av 90-talet.
Citera
2011-01-31, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Det är snarast antagligen så att om SD varit rädda för att om skulle säga sanningen att det är grupperna från MENA och Afrika som är mest överrepresenterade för diverse problem skulle de bli anklagade för att vara rasister. Det är en aning svårare att anklagas för rasisim om man kritiserar en religion.

Nu blir de orättvist anklagade för att vara rasister i alla fall så man kan lika gärna tala mer korrekt om problemen.
Jag är också inne på den linjen att de bytte retorik när de införde lagen om hets mot folkgrupp, men jag är inte säker.
Citera
2011-01-31, 20:52
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
SD är nazister, så hur kan du säga att de gillar Israel?

Denna okunskap. SD har flera judar i partitoppen.
Citera
2011-01-31, 21:09
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Jag är också inne på den linjen att de bytte retorik när de införde lagen om hets mot folkgrupp, men jag är inte säker.
Du är alltså inne på linjen att Sverigedemokraterna, som bildades 1988, bytte retorik 1948, när lagen om hets mot folkgrupp infördes?
Citera
2011-01-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Du är alltså inne på linjen att Sverigedemokraterna, som bildades 1988, bytte retorik 1948, när lagen om hets mot folkgrupp infördes?

Flashbacks favoritsverigedemokrat, efter Almqvist, Kent Ekeroth, influerad av personer som Robert Spencer och Gert Wilders, har antagligen haft ett stort inflytande på SD:s snack om islam och framför allt syn på Israel.
Citera
2011-01-31, 23:26
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Lagen skärptes 1988 och 2002 om jag minns rätt.
Citera
2011-02-02, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Jag är ute efter årtal samt bakgrundsfakta.

SD var redan i sitt första program 1989 emot MENA-massinvandringen som nu. Det är väl bara det att den muslimska delen blivit ett lättare mål ju större denna grupp blivit och problemen med den. Så någon egentlig kursändring och däremed årtal finns helt enkelt är jag rädd för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in