2011-01-31, 15:13
Medlem
dekadentens avatar
Hej, jag kom inte på någon speciellt bra rubrik till det här så varsågod och byt den om mod kommer på något bättre!

Jag har provat en hel del mediciner mot ångest de senaste åren. Vi började med atarax (sockerpiller), theralen (rosa sockerpiller!), lergigan, lyrica och stesolid. Stesolid fungerade bra första gången jag åt den men efter effekten avklingat så hände det inget mer. Kunde äta 16 mg på en gång utan någon effekt och det här börjar oroa mig lite, speciellt eftersom jag varit tramadolmissbrukare och var då van vid att äta runt 1200 mg om dagen, detta var dock för exakt ett år sedan och är det någon som vet om det här har något med varandra att göra? Doser som däckar mina vänner äter jag som godis och jag börjar bli desperat, jag kan knappt gå till skolan, jag vill inte träffa mina vänner och jag blir bara sämre och sämre.

Det här var nog det mest luddiga jag någonsin skrivit, ursäkta. Jag visste helt enkelt inte hur jag skulle formulera mig (Har försökt att googla men kom inte fram till något) så jag undrar helt enkelt:

- Borde jag berätta för min psykolog och läkare om mitt missbruk?
- Har jag förstört min kropp föralltid pga tramadolen och kommer jag aldrig kunna använda "normala" mediciner?
- Har Du något förslag på någon ångestdämpande medicin som hjälpt dig?

Tack på förhand!
Citera
2011-01-31, 15:24
Medlem
Skullheads avatar
16mg stesolid är inte någon hög dos om du trodde det, skulle nog tro att de flesta som får det har runt 20-30mg om dagen
Citera
2011-01-31, 15:29
Medlem
dekadentens avatar
Åh, jag hade ingen aning faktiskt. Jag fick en burk med 25 tabletter och han sa åt mig att ta högst 4 om dagen för att ehh det är en hög dos. Tack för upplysningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in