2011-01-31, 13:35
Medlem
Jim.Raynors avatar
Hur svårt kan det vara att lägga in en block för denna adress? (http://dan*****y.blogg.se/) Han spammar ju sönder flashback dagligen med nya konton hela tiden.

Antingen så ska det inte gå att gå in på från forumet eller också ska den länken inte gå att skriva överhuvudtaget. Sedan så slipper vi klappmongot.
Senast redigerad av Jim.Raynor 2011-01-31 kl. 14:07. Anledning: Rubriken ändrad, vissa kände sig kränkta och arga
2011-01-31, 13:37
Medlem
Skitbra att du då länkar till hans blogg.
2011-01-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown

Hur ska man annars veta vilken blogg det är?
2011-01-31, 13:40
Medlem
Jim.Raynors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown

Och? Sök i forumet och du hittar 10-11 länkar till som moderatorerna inte hunnit ta bort. Jag har inget personligt agg mot länken i sig, det är ju bara en länk, däremot att han postar den i tid och otid. Förstår inte din åsikt riktigt..
2011-01-31, 13:41
Medlem
rejvers avatar
Kontakta blogg.se, spam är säkert emot deras TOS.
2011-01-31, 13:54
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Raynor
Och? Sök i forumet och du hittar 10-11 länkar till som moderatorerna inte hunnit ta bort. Jag har inget personligt agg mot länken i sig, det är ju bara en länk, däremot att han postar den i tid och otid. Förstår inte din åsikt riktigt..

Och nu finns det 11-13 länkar eftersom att du var tvungen att länka till bloggen två gånger. Får du en gratis sminksession av dannebooy eller varför bidrar du med gratisreklam?

Citat:

Visst, skit i problemet då. Sedan har vi 500-600 olika bloggare som gör likadant. Du är fan dummare än tåget.

Jag skiter inte i problemet. Dessutom hatar jag bloggare. Men du min käre vän bidrar bara till gratisreklam, mer pengar (ifall de använder sig av sådana tjänster) och mer tittare vilket resulterar i att de hamnar högre och högre upp på exempelvis google och bloggportaler, så att mer hittar till deras vidriga bloggar.

Ja, vi har säkerligen 500-600 olika bloggare som gör likadant, tänk dig då ifall alla ska vara lika idiotiska som dig - då är det 500-600*2 istället för EN (bloggaren själv) som sprider länken. Idiot.
Senast redigerad av Voldo 2011-01-31 kl. 13:57.
2011-01-31, 13:55
Medlem
DVDGs avatar
Citat:

Visst, skit i problemet då. Sedan har vi 500-600 olika bloggare som gör likadant. Du är fan dummare än tåget.

Nej du är dummare än tåget, dannigirl.
2011-01-31, 14:05
Medlem
Jim.Raynors avatar
Jag tror skillnaden mellan mig och alla ni andra är att jag inte lagt ner min själ i att han inte ska få klickningar på sin äckliga blogg. Jag bryr mig inte om han tjänar 45 öre på min tråd.

Vi har ett problem på FB som vi kan diskutera istället och jag tycker det borde gå att lösa enkelt. Antingen genom brandsläckeri (stoppa endast hans länk), eller också så får någon komma på en bättre ide. Kanske genom att läsare får flagga inlägg som spam och när tillräckligt många gjort det så censureras det. (som youtube har om jag inte minns fel).

För övrigt så tror ni inte seriöst att jag är killen, ni skriver så här bara för att provocera. Vilket i mina ögon inte är värdigare inlägg än spam. Såg även att någon letat upp en gammal tråd i ämnet, diskutera var ni vill.
2011-01-31, 14:13
Medlem
Det bästa vi kan göra är att strunta i att klicka på hans länkar och sedan rapportera inläggen för 1.01. Inte starta trådar om hur vi ska göra. För alla vet redan hur och vad vi ska göra. Man kan inte förhindra att han spammar sin blogg. Även fast hans konto blir avstängt så kommer han säkerligen upp med nya hela tiden. Vi får väl helt enkelt vänta på tills han tröttnar - och tills dess, som jag skrev först, undvika att klicka på hans länkar och rapportera inläggen.

Man förstår verkligen hur lite besökare han måste ha eftersom han känner sådant stort behov av att behöva spamma forum. Säger något kanske om vilken dålig bloggare han är. En bra blogg ska inte behöva spamma sin bloggadress för att då besökare. Men han skriver väl inget vettigt.

Edit: Förresten, bra att du ändrade namnet på tråden och satte in stjärnor i bloggadressen. Nu vet man vilken länk du pratar om utan att riskera att klicka in sig dit.
2011-01-31, 14:39
Medlem
det bästa vore om han bloggen blockades. han har spammat skiten konstant i minst 1 månad nu. Börjar bli riktigt irriterande att han ska spamma den, kan ju inte vara så svårt för mod att sätta en block på den.
2011-01-31, 15:08
Medlem
Drinkycrows avatar
Stör mig som satan på skiten. Har vi inga datanördar med för mycket fritid som kan göra något åt sidan?

Det måste ju finnas något man kan göra iallafall, tror ju han får en hel del besökare härigenom och då finns det ju motivation för diverse bloggare utan värdighet och med för mycket fritid att göra likadant.
2011-01-31, 15:22
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Den här lille bloggfjollan har diskuterats i säkerligen sex-sju olika trådar här på "Om Flashback" nu, och varje tråd har låsts, så lär nog även ske med din, TS. Moderatorerna kan inte mycket mer göra, än att ta bort inläggen, så det bästa du kan göra, när du ser hans spam, är att rapportera inläggen. Tyvärr finns det ingen bättre metod på FB.

Sedan kan du ju prova att anmäla hans blogg, via bloggleverantören (det har getts tips om hur man gör i tidigare trådar), kanske blir han då avstängd.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2011-01-31 kl. 15:30.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in