2011-01-31, 12:16
Medlem
styckets avatar
Hallå, ja som vi alla sett så kommer det bara fler och fler självmordstrådar, den senaste igår. Visst är det kul och självklart bra att vi flashbackare kan rädda liv. Men jag personligen tycker att det försämrar forumet, flashback är ett ställe för diskussion inte en självmordsakut. Så jag fick en spontan tanke bara att man kan skapa någon sorts självdestruktiv forum del, så det blir lite segregerat och uppstyrt i alla fall. Dock kom tankarna direkt på drogforumet. Fast det kanske inte riktigt är samma sak. Lättaste hade väl varit att ha en Självmords forumdel helt enkelt, eller vad tycker ni?
Senast redigerad av stycket 2011-01-31 kl. 12:21.
Citera
2011-01-31, 12:35
Medlem
DeckardCains avatar
Vad har drogforumet med saken att göra? Och vad är det för fel på forumet för psykiska problem?
Citera
2011-01-31, 12:40
Medlem
Strawliess avatar
Svar: Nej.

Lustigt nog kom jag att tänka på "självdestruktiv forumdel" såsom en forumdel som förintade sig själv med regelbundna mellanrum, så att poster inte sparades. Det vore ju intressant.
Citera
2011-01-31, 12:44
Medlem
Som Stawlies skrev ungefär.. Varför ska man ha en forumsdel som tar bort alla trådar när dom skapas? Onödigt att ha en självdestruktiv forumsdel.

Nä, men skämt åsido. Jag tror inte det hade fungerat, det hade säkert spårat ur ännu mer där och det hade krävts 100 moderatorer där. Tänk alla som ska göra sig roliga som samlas på den delen. Nu är trolleri fortfarande rätt underground i Psykdelen så det är nog bra som det är.

En vanlig användare med extremt itelligneta åsikter. // saftii
Senast redigerad av saftii 2011-01-31 kl. 12:47.
Citera
2011-02-05, 13:08
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hallå, ja som vi alla sett så kommer det bara fler och fler självmordstrådar, den senaste igår. Visst är det kul och självklart bra att vi flashbackare kan rädda liv. Men jag personligen tycker att det försämrar forumet, flashback är ett ställe för diskussion inte en självmordsakut. Så jag fick en spontan tanke bara att man kan skapa någon sorts självdestruktiv forum del, så det blir lite segregerat och uppstyrt i alla fall. Dock kom tankarna direkt på drogforumet. Fast det kanske inte riktigt är samma sak. Lättaste hade väl varit att ha en Självmords forumdel helt enkelt, eller vad tycker ni?

Det lättaste är inte alltid det bästa. Det är lättare att blunda för problem än att ta tag i dem. Men hur många tror att problem försvinner bara för att man blundar?

Den som inte orkar med att vistas i en forumdel där människor har problem kanske skall välja att diskutera i en annan forumdel?

Jag tror att det är Flashbacks "rikedom" på ämnen som gör att människor dras hit för att diskutera. Människor som mår dåligt och inte orkar leva längre kommer alltid att finnas, oavsett om det finns en särskild forumdel eller inte. Den som behöver stöd eller bara vill berätta om sina tankar är knappast hjälpt av att vara hänvisad till ett särskilt utsatt självmordsområde. Men din tanke med tråden kanske inte heller var att hjälpa andra? Låt dem som orkar och vill, vara ett stöd - var glad att du slipper, om det är vad du vill?

Det är vad jag tycker!
Senast redigerad av Buffelo Ball 2011-02-05 kl. 13:11.
Citera
2011-02-09, 03:20
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Det lättaste är inte alltid det bästa. Det är lättare att blunda för problem än att ta tag i dem. Men hur många tror att problem försvinner bara för att man blundar?

Den som inte orkar med att vistas i en forumdel där människor har problem kanske skall välja att diskutera i en annan forumdel?

Jag tror att det är Flashbacks "rikedom" på ämnen som gör att människor dras hit för att diskutera. Människor som mår dåligt och inte orkar leva längre kommer alltid att finnas, oavsett om det finns en särskild forumdel eller inte. Den som behöver stöd eller bara vill berätta om sina tankar är knappast hjälpt av att vara hänvisad till ett särskilt utsatt självmordsområde. Men din tanke med tråden kanske inte heller var att hjälpa andra? Låt dem som orkar och vill, vara ett stöd - var glad att du slipper, om det är vad du vill?

Det är vad jag tycker!

Själva poängen med tråden var ju att organisera upp forumet lite, inte rädda världen. Dock hade vi ju redan en passande forum del så det var ju inga problem.
Citera
2011-02-09, 05:33
Medlem
NewDeers avatar
Nja, att uppmuntra till självmord genom att ha ett sådant delforum känns väldigt fel i mina ögon. Det finns redan ett psykfora - poängen med det är att få hjälp, inte hur man tar livet av sig på bästa sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in