Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hallå, ja som vi alla sett så kommer det bara fler och fler självmordstrådar, den senaste igår. Visst är det kul och självklart bra att vi flashbackare kan rädda liv. Men jag personligen tycker att det försämrar forumet, flashback är ett ställe för diskussion inte en självmordsakut. Så jag fick en spontan tanke bara att man kan skapa någon sorts självdestruktiv forum del, så det blir lite segregerat och uppstyrt i alla fall. Dock kom tankarna direkt på drogforumet. Fast det kanske inte riktigt är samma sak. Lättaste hade väl varit att ha en Självmords forumdel helt enkelt, eller vad tycker ni?
Det lättaste är inte alltid det bästa. Det är lättare att blunda för problem än att ta tag i dem. Men hur många tror att problem försvinner bara för att man blundar?
Den som inte orkar med att vistas i en forumdel där människor har problem kanske skall välja att diskutera i en annan forumdel?
Jag tror att det är Flashbacks "rikedom" på ämnen som gör att människor dras hit för att diskutera. Människor som mår dåligt och inte orkar leva längre kommer alltid att finnas, oavsett om det finns en särskild forumdel eller inte. Den som behöver stöd eller bara vill berätta om sina tankar är knappast hjälpt av att vara hänvisad till ett särskilt utsatt självmordsområde. Men din tanke med tråden kanske inte heller var att hjälpa andra? Låt dem som orkar och vill, vara ett stöd - var glad att du slipper, om det är vad du vill?
Det är vad jag tycker!