2011-01-30, 23:42
Medlem
Nu jvlar brjar jag bli trtt p det hr. Ngon kanske minns att jag skrev en trd frut om att jag hade ftt virus p min dator och att den inte varit sig lik efter att jag ftt bort det. Jag installerade om den fr att ntligen kunna anvnda datorn p ett vettigt stt, d den inte ens krp fram utan i stort sett stog helt still, den kan verkligen inte jobba och de enklaste saker som att ppna en mapp frn desktop kan ta 2-3 minuter eller mer.

Som sagt installerade jag om datorn men nu har det hnt igen. Det handlar inte om ett virus och det r precis samma problem som tidigare. Frra veckan gjorde jag en virus scan med avast! som sa att det inte fanns ngra problem alls, utom det att den inte kunde scanna en fil som tycktes vara trasig eller skadad p ngot stt. Filen var system32\mrt.exe allts Microsoft removal tool. Har tittat runt lite och det finns vldigt olika sikter om detta program. Vissa sger att det r LIVSVIKTIGT, att datorn typ kommer bli ten av allt mjligt och hej och h. Medans andra sger att deras datorer har blivit FRUKTANSVRT lngsamma, vilket jag knde stmde in bra p min dator, grejen r att jag inte riktigt vet hur jag kommer t filen och tar bort den / stnger av den. Den r inte p enl. Windows Task manager, och tar sn jvla tid fr att komma in och frska ta bort den i system32, dessutom r den tillbaks nsta gng man startar datorn eftersom windows vill ha den filen, vad jag frstr.

r det ngon som knner igen problemet och kan hjlpa, eller r jag dmd att intallera om datorn igen?

NOTERA: Jag installerade om med en HELT annan version av windows, och att det r exakt samma problem denna gngen r ju d ganska random?
Citera
2011-01-30, 23:47
Medlem
HDD skadad?
Citera
2011-01-30, 23:53
Medlem
Det r vl inte omjligt, men det knns s jvla random att Hrddisken skulle skadas bara ngon dag efter att jag ftt bort ett virus?
Ngot som br tillggas r att datorn fungerade helt acceptabelt efter installationen ngra veckor iallfall, fr att senare bli lngsammare och lngsammare tills den nu r i ett s oacceptablet skick att jag hller p att f hjrtinfarkt vid 19 rs lder.
Citera
2011-01-31, 00:10
Medlem
Lter nstan som om din hdd r skadad p ngot stt. du har inte brnt den eller dyl?
dom kan fungera eftert men strular dock d
Citera
2011-02-01, 00:05
Medlem
Jag r ganska sker p att ngot fysiskt inte hnt med disken, d det skulle knnas vldigt random att den skulle ta skada p ngot stt, brnnas eller liknande. Bara ngon dag efter att jag lyckats f bort ett virus..(?)

Sen r det ju det dr med viruset, det var dock system tools 2011, och det tog mig inte lng stund att f bort, om inte det viruset gjort ngot med disken s vet jag faktiskt inte alls vad som hnt.

Min temporra lsning r att jag installerat Windows igen, p min andra hrddisk fr att se om problemet terkommer nd, trotts att jag nu bootar frn en annan hrddisk. Om det inte gr det tnkte jag springa ivg och kpa mig en fin SSD istllet

Tack fr hjlpen och svaren, terkommer om det blir mer problem

Nubban
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in