2011-01-30, 22:35
Medlem
Intotherainbows avatar
Försöker jag streama youtube medans jag rarar upp 700mb så hackar ljudet.
Laddar jag ner något medans jag har teamspeak igång så börjar alla tala i slow motion, lika om jag försöker se film i vlc samtidigt.

Nedladdningshastigheterna pendlar som en jojo mellan 200kb/s - 5mb/s och att unrara 700mb kan ta 15 minuter.
Datorn började såhär nyligen efter en flashplayeruppdatering men känns skumt att de skulle påverkat.

datorn är ganska ny också, phenomII X4 3.2ghz, 3gbram, windowsxp sp3.

Någon som känner igen sig i detta fenomen?
Citera
2011-01-30, 22:37
Medlem
Softmuppens avatar
Ladda ner CPU-Z och ladda upp en print på hur det ser ut för dig
Citera
2011-01-30, 22:47
Medlem
Intotherainbows avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman02/kr%E5ngel.JPG

Såhär ser det ut.
Citera
2011-01-30, 23:07
Medlem
Virus?
Citera
2011-01-30, 23:23
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Försöker jag streama youtube medans jag rarar upp 700mb så hackar ljudet.
Laddar jag ner något medans jag har teamspeak igång så börjar alla tala i slow motion, lika om jag försöker se film i vlc samtidigt.

Nedladdningshastigheterna pendlar som en jojo mellan 200kb/s - 5mb/s och att unrara 700mb kan ta 15 minuter.
Datorn började såhär nyligen efter en flashplayeruppdatering men känns skumt att de skulle påverkat.

datorn är ganska ny också, phenomII X4 3.2ghz, 3gbram, windowsxp sp3.

Någon som känner igen sig i detta fenomen?

Sannolikt någon process som går i självsving... se efter vilken process som slukar resurser när det hackar och stäng av den, det kan ju vara nästan vad som helst, men Windows Search har för vana att skapa problem.
Citera
2011-01-31, 01:29
Medlem
klicka "shift tab" eller ctrl+alt+del

klicka proccessorer och ta en print. du kan se om någon process tar mer prestanda än vad den borde,. avsluta den bara
Citera
2011-01-31, 02:25
Medlem
notwists avatar
Gör backup på allt du bryr dig om, formatera hårddisken och installera för Guds skull ett nyare operativsystem (Win7). Du kan stänga av Aero-temat om det stör dig, men för uppdateringarnas skull, ge fan i XP nu.
Citera
2011-01-31, 13:19
Medlem
Intotherainbows avatar
Gorde en virusscan som rensade endel och det hjälpte men inte helt och hållet :/
I processer syns det inte vilken process som stjäl kraft heller, ska testa att uppgradera till win7 senare idag och se om det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in