2014-03-12, 22:26
Medlem
Tack för tipset! Väldigt smidigt om man har många. Jag följde inte riktigt ditt exempel men blev inspirerad. Under uppstart i system avdelningen lade jag till kommandot conky -c /sökvägtillfilen och det startade när jag loggade in ^_^
Citera
2014-03-12, 22:28
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFanBoi
Tack för tipset! Väldigt smidigt om man har många. Jag följde inte riktigt ditt exempel men blev inspirerad. Under uppstart i system avdelningen lade jag till kommandot conky -c /sökvägtillfilen och det startade när jag loggade in ^_^
Det går också att göra. I mitt fall lägger jag det bara i en shellfil och säger åt min skrivbordsmiljö eller fönsterhanterare att köra shellfilen vid inloggning.
Citera
2014-03-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Det går också att göra. I mitt fall lägger jag det bara i en shellfil och säger åt min skrivbordsmiljö eller fönsterhanterare att köra shellfilen vid inloggning.

Det här med shellfiler är lite för avancerat för mig, för tillfället. Håller på och lär mig så mycket det bara går, men kommer nog dit också en vacker dag =)

Här blev iaf resultatet!

http://imgur.com/eIyoTf3
Citera
2014-03-12, 23:06
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Jag brukar göra ett startscript som laddar alla olika conkyrc-filer jag lägger i en viss katalog.

(triggervarning: fulkod)
Kod:
for i in /home/zom/.conky/*.conkyrc; do
  sleep 2
  conky -c $i
done

alla filer som läggs i mappen .conky och som slutar på .conkyrc körs med conky -c. Antagligen finns det mycket smidigare sätt att sköta det på, men då kan jag bara dumpa en ny config där om jag vill använda den i framtiden.

Varför sleep?
Citera
2014-03-12, 23:26
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Varför sleep?
Något började bugga med renderingen av conky när jag körde allt direkt. Kan ha varit lua-skripten jag använde eller så kan det ha varit något fult med KDE. Ett fulhack som egentligen inte borde göra någon skillnad, men som sen dess har hängt med i configen. vv
Citera
2014-06-13, 18:45
Medlem
25Decembers avatar
Blir lite knäpp på min conky. Problemet är som ni ser i bilden, att den bara visar till en viss punkt och inte mer efter det. Någon som kan hjälpa mig lösa problemet?

Citera
2020-04-02, 12:24
Moderator
Amirons avatar
Är dags att lyfta denna tråden igen.

Håller på att knåpa ihop en conky men har stött på patrull. Oavsett vilket script jag prövat, så får jag inte ringarna att visas, all annan info syns men inte ringarna.

conkyrc

Luascript
Citera
2020-04-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Är dags att lyfta denna tråden igen.

Håller på att knåpa ihop en conky men har stött på patrull. Oavsett vilket script jag prövat, så får jag inte ringarna att visas, all annan info syns men inte ringarna.

Ligger ditt script på rätt plats så att det hittas? ~/conky/clock_rings.lua. Det känns som ett lite konstigt ställe att lägga det på.

Är Lua installerat på datorn?

Gör en printscreen om du får igång det, jag vill se
Citera
2020-04-02, 20:04
Medlem
Har du installerat cairo? Såg nu att man måste ha det också.
Citera
2020-04-02, 20:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrashlaz
Ligger ditt script på rätt plats så att det hittas? ~/conky/clock_rings.lua. Det känns som ett lite konstigt ställe att lägga det på.

Är Lua installerat på datorn?

Gör en printscreen om du får igång det, jag vill se

Både Cairo och Lua är installerat, så det är inte där det ligger. Är snarare lur på att det har med uppgraderingen till 1.10 att göra.
Scriptet ligger på rätt plats (har kollat femtioelva gånger redan)
Citera
2020-04-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Både Cairo och Lua är installerat, så det är inte där det ligger. Är snarare lur på att det har med uppgraderingen till 1.10 att göra.
Scriptet ligger på rätt plats (har kollat femtioelva gånger redan)

Since Conky 1.10, configuration files have been written with a new Lua syntax, like so:

Bla bla bla

A Lua script is available to convert from the old syntax to the new Lua syntax here.

Kolla in den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in