Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-30, 16:07
Medlem
mr.demons avatar
Tråden säkert felplacerad, men tror jag får bättre svar här.

Jag undrar vad de tjänar pengar på?? Finns väll nästan ingen som hyr/köper porr längre? Alla har ju internet och det finns ju 1000 tals filmer att ladda hem gratis, så vad lever de egentligen på?

Dom kan ju inte leva på enbart försäljning av sexleksaker? Min magkänsla säger mig att ganska många köper saker över nätet för att vara så diskreta som möjligt, så vad lever de egentligen på?
Citera
2011-01-30, 16:12
Medlem
ahleckss avatar
Vissa butiker förblir ett mysterium för mig men i Uppsala har vi lustgården. Detta är inte bara en erotikbutik utan de anordnar även "fester" där vi visar upp olika sexleksaker och tipsar om roliga saker man kan göra, i ditt hem. De har även underkläder.

Det känns ju lite mer som något roligt än något man behöver vara diskret över. Det är alltid roligt med människor som är öppna med deras sexualitet.
Citera
2011-01-30, 16:13
Medlem
doubleojrs avatar
Det undrar jag också
Citera
2011-01-30, 16:22
Medlem
mr.demons avatar
Det finns en sexbutik och en strippklubb i staden jag bor ( vad jag vet i alla fall ). Att strippklubben funkar kan jag förstå, då det är många ( tror det i alla fall ) kan tycka att det är kul o se på nån slampa som åmar sig på scen, så de fyller i alla fall en funktion. Men hur fan en butik som endast har porrfilmer och dildos kan gå runt nu på 2000 talet är ett mysterium.
Citera
2011-01-31, 08:26
Medlem
Diablesss avatar
Antagligen är efterfrågan fortfarande så pass stor att det är lönsamt med fysisk butik och inte bara via nätet. Sen är det som du säger, en del butiker drivs i samband med strippklubb.
Citera
2011-01-31, 10:43
Medlem
Mittpunkts avatar
Där jag bor fick dom lägga ner en porrbutik p.g.a en vikande försäljning av erotiskt material och precis som TS så förstår jag. Idag finns mångt och mycket porr runt om på internet, den sämre porren är gratis och den bättre porren kostar pengar och så ska det vara. Porr i fysiska butiker tror jag kommer dö ut förr eller senare just för att man kan tillfredsställa sina behov framför datorn idag - gratis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in