2011-01-30, 13:46
Medlem
Hej. Kort och gott, är det någon här som testat botox för att få bort rynkan i pannan mellan ögonbrynen? Hur många behandlingar behövs (till en ganska stor rynka)? Och hur mycket kostade det?
Citera
2011-01-30, 13:47
Medlem
forkars avatar
Varför skall du ta bort en rynka varenda människa på denna jord har?
Citera
2011-01-30, 13:51
Medlem
Den s k glabellarynkan kan tas bort med en behandling som kostar 3 000 kr. Behandlingen måste dock göras om igen efter ca ett halvår.
Citera
2011-01-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forkar
Varför skall du ta bort en rynka varenda människa på denna jord har?
Därför att jag inte trivs med den helt enkelt. Vi lever i ett sådant samhälle där man kan göra det mesta för att trivas med sig själv.
Citera
2011-01-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannni
Därför att jag inte trivs med den helt enkelt. Vi lever i ett sådant samhälle där man kan göra det mesta för att trivas med sig själv.

mmm..man kan hoppa från broar också men bara för att man KAN behöver ju inte det betyda att man måste eller att det är bra för en.
botox dödar nerverna i den ytan du vill förändra, du kan ju fråga dig hur nyttigt detta är och vilka följder det kan få. jag förerslår att du googlar lite på misslyckade botoxbehandlingar och inte bestämmer dig innan du sett lite av det.

en kollega till mig kom tillbaka till jobbet efter en helg och var tvärlycklig och ville att vi skulle berömma henne för att hon hade blivit så fin efter en botoxbehandling. än idag, över två år senare diskuterar vi andra kolleger om att vi inte kunde förstå vad som hade förändrat sig då vi inte ens hade sett de där "rynkorna" som hon påstod hade försvunnit. ibland sitter en sak bara i ens eget huvud.
Citera
2011-04-05, 01:30
Medlem
Klart du ska göra nåt åt rynkan om du inte trivs med den. Om inte annats för att få känna på hur skönt det är att slippa spänningen som blir när musklerna drar ihop sig för jämnan.

Botox ger verkligen lättnad åt spänningshuvudvärken

Jag gör mina behandlingar på www.citylaser.se och är helnöjd.

Alla biverkningar som man kan få av botox; blåmärken eller påverkan på närliggande muskulatur är ÖVERGÅENDE - precis som effekten av botox. Så var inte rädd att testa - du förtjänar att må bra med dig själv.

Lycka till
Citera
2011-04-05, 01:35
Medlem
En sak att tänka på när det kommer till behandling av rynkor.

Tar du bort rynkorna i pannan, och har tillstymmelse av rynkor på annat ställe i ansiktet, ser det plötsligt väldigt skevt ut. Normalt sett åldras man ju jämt över ansiktet, men med en babyslät panna, och 40 åriga ögon? Skitfult!

Ju slätare du blir på ett område, desto rynkigare ser du ut på nästa.

Nu är det ju lite skit samma, du kan ju prova dig fram, eftersom botoxen ändå går ur så behöver du inte vara ful mer än max 5 månader
Citera
2011-04-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k.i.a.n.
Klart du ska göra nåt åt rynkan om du inte trivs med den. Om inte annats för att få känna på hur skönt det är att slippa spänningen som blir när musklerna drar ihop sig för jämnan.

Alla biverkningar som man kan få av botox; blåmärken eller påverkan på närliggande muskulatur är ÖVERGÅENDE - precis som effekten av botox. Så var inte rädd att testa - du förtjänar att må bra med dig själv.

Lycka till

Vad kul med en positiv iaf En fråga då till dig som gjort det, när det nu släpper.. blir det liksom värre då? Jag menar om man inte skulle orka hålla på hela sitt liv nu att fylla i det där :P Eller går det bara tillbaka till "det vanliga"?
Citera
2011-04-13, 22:14
Medlem
Nej, det blir inte värre!

Rynkorna (alltså vecken i huden) slätas ut av att de inte blir "veckade" hela tiden - så blir det ju som en tidsresa tillbaka i tiden.. Sen när botoxet släpper så startar rynkbildningen igen. Fattar du hur jag menar?

Sen så kommer det ju aldrig att bli etthundra procent jätteslätt men om du tycker att du ser mindra arg ut och känner dig nöjd med dig själv är det det viktigaste.

Att ta bort min argrynka är bland det bästa jag har gjort och gör för att må bra, för 2000 kronor är det absolut värt att testa
Citera
2011-04-15, 14:23
Medlem
Ja, jag är med! Vad bra för det är ju inte värt att göra det nu några år, sen kanske man inte orkar göra det längre och då är det största, pösigaste och hängigaste rynkan där liksom men då går det alltså bara tillbaka till det normala tack för svaret! ska boka tid för konsultation snart!
Citera
2011-04-18, 12:54
Medlem
:d :d
Citera
2012-02-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k.i.a.n.

Lycka till
Eva på citylaser är super bra,henne har jag haft förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in