2011-01-30, 02:50
Medlem
VinnyOsborns avatar
Idag skulle jag återställa min dator till fabrik inställningar och jag har gjort detta förut, jag har inte haft problem med detta föränn idag. Jag gjorde som jag alltid har gjort men sen helt plötsligt så startades datorn om och jag kunde inte fortsätta återställningen eller komma in på datorn över huvudtaget för att en svart ruta kom upp (Innan datorn har laddat) som säger att jag måste installera Windows 7 (1. Sätt in skiva, 2. Välj språk och 3. Reparera datorn).

Nu, problemet är att jag aldrig fick en Windows 7 installation CD när jag köpte datorn på Elgiganten, jag har kollat runt lite på internet för att se om jag kan tanka ner CD filerna någonstans men jag hittar inget angående CD filerna förutom från illegala sidor (Som jag inte riktigt vill använda). Nu, jag har produkt nyckeln men inte CD'n, finns det något sätt för mig att få tag i Cd'n? Jag har Windows 7 Home Premium 64 bit, köpte datorn 2009.

En sista fråga, om jag tar datorn till Elgiganten skulle de fixa detta utan att jag behöver betala? Jag fick ingen CD av dem eftersom att Windows 7 installeras automatiskt normalt sätt när man återställer datorn till fabrik inställningar.

Tackar!
Senast redigerad av VinnyOsborn 2011-01-30 kl. 03:01.
Citera
2011-01-30, 03:05
Bannlyst
Läs mellan raderna ELgiganten där du köpte datorn borde faktiskt kunna hjälpa dig.
Citera
2011-01-30, 03:11
Bannlyst
Fortfarande ...Elgiganten kan förmodligen hjälpa dig (alternativt drar du hem en win7 på en torrentsite och med tweak programvara fixar det själv).
Citera
2011-01-30, 03:11
Bannlyst
Du fick möjligtvis inte med någon recovery cd?
Citera
2011-01-30, 03:17
Medlem
VinnyOsborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Du fick möjligtvis inte med någon recovery cd?

Har letat men jag hittar inte någon CD skiva alls få ta med datorn till Elgiganten på måndag

Tack för hjälpen iaf.
Citera
2011-01-30, 08:46
Medlem
hasenfrasens avatar
Att tanka torrents från ThePirateBay är väldigt säkert om du väljer en torrent som är upplagd av en VIP eller Trusted. De personerna markeras med en färglagd dödskalle vid sitt användarnamn och har fått den statusen av en TPB-moderator som kontrollerat användarnas feedback för deras torrents under en längre tid.

http://www.google.com/search?q=Windo...terprise+and+E

I det här fallet (här ovan) är inte personen "verifierad" men den där disten är 100 säker att använda.

Använd helst inte den nyckel som står på COA-etiketten under din dator utan låt DAZ LOADER lägga in rätt OEM-nyckel och certifikat åt dig så kommer din dator att använda samma nyckel som den gjorde när den levererades från fabriken iom att din dator har SLIC 2.1 i BIOS. COA-nyckeln är en "reserv-nyckel" och går naturligtvis att använda om man känner för det.
Citera
2011-01-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnyOsborn
Har letat men jag hittar inte någon CD skiva alls få ta med datorn till Elgiganten på måndag

Tack för hjälpen iaf.

Första gången du startade datorn så tror jag den bad dig om en tom cdskiva att bränna ut en recovery skiva på. Tillverkarna gör många gånger på detta sättet istället för att skicka med en skiva.

Annars kan du som många andra skriver i denna tråden, ladda ner en kopia ifrån valfri torrentsite. Se till att det är exakt samma version som du har på datorn så bör din nyckel fungera hur fint som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in