• 1
  • 2
2011-01-31, 08:29
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Men tänkte om min vän anställer mig i sitt bolag och betalar ut lön (med mina pengar) så har jag ju en inkomst där, och han borde ju kunna göra mig till fast anställd direkt, vilket jag tror är ett krav från bankens sida. Men om man måste vart anställd 6mån+ så ställer det ju till det hela. Får väl maila div. banker och fråga vad dom har för krav.

Ett halvår är väl mest en säkerhet för banken, att dom vet att du är trogen din arbetsgivaren eller hur man nu ska utveckla det där Banken lär ju säkert fundera över varför din kompis tillsvidare anställer dig samma dag som du börjar arbeta där, tror du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Att pengarna går till en investering som dessutom kvarhåller sitt värde kanske påverkar deras beslut? Typ som om man ska köpa ett hus eller en bil, då brukar väl dessa objekt kunna tas som säkerhet?

Tänkte skriva det tidigare nämligen.

Har du en bostadsrätt eller en villa så kan du vända dig till Bluestep och ta lån igenom dom, om du äger din bostad vill säga. Då sätter dom din bostadsrätt i säkerhet och nackdelen är att du får betala en högre ränta en vad bankerna ger dig. Däremot kräver inte Bluestep så mycket utav dig som bankerna gör vid ett lån.
Citera
2011-01-31, 19:55
Medlem
Tronkans avatar
banker brukar begära in (exempelvis om du taxerat betydligt lägre än vad du tjänar idag): 3 senaste lönespecifikationer, a-intyg/anställningsavtal.
har du medsökande brukar detta vara ett plus (dock beroende på vad förutsättningar denna person har)

har du ingen tillsvidaranställning så lär du inte komma upp på summorna som 350.000 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in