2011-01-29, 16:54
Medlem
KorvmojsLeffes avatar
När jag drar muspekare i det övre högra hörnet av skärmen (precis där vid krysset som man stänger ner fönster med) så är det som att pekare blir skit seg. När jag dragit ut pekaren ur området där den segar så hoppar den fram en bit. Jag har haft problemet i ca en månad sedan jag köpte min Razer Deathadder Respawn.

Jag prövade att ta bort musdrivrutinerna (razer programmet också) och sedan startade jag om datorn men det gjorde ingen skillnad.

Hoppas någon har en lösning till problemet
Citera
2011-01-29, 17:26
Medlem
Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Mus\Pekaralternativ\Rörelse\Förbättra pekarens precision, den ska vara på.
Citera
2011-01-29, 17:48
Medlem
KorvmojsLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Mus\Pekaralternativ\Rörelse\Förbättra pekarens precision, den ska vara på.

Hmmm, det gjorde ingen skillnad men när jag kryssade i pekarspår så försvann det
Citera
2011-01-29, 18:40
Medlem
icebosss avatar
Det är inte så att du har pekarrörselser eller liknande aktivt, vet att det finns mjukvara för det, kanske installerades när du installerade din nya mus. Datorn försöker kanske utföra ngt kommando när du kör upp pekaren i hörnet.
Citera
2011-01-29, 19:01
Medlem
KorvmojsLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
Det är inte så att du har pekarrörselser eller liknande aktivt, vet att det finns mjukvara för det, kanske installerades när du installerade din nya mus. Datorn försöker kanske utföra ngt kommando när du kör upp pekaren i hörnet.

Mycket möjligt, har du någon aning vad mjukvaran heter så jag kan kollar om jag har den?
Citera
2011-01-29, 19:39
Medlem
icebosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvmojsLeffe
Mycket möjligt, har du någon aning vad mjukvaran heter så jag kan kollar om jag har den?

Kollade runt lite, men hittar inte. Fick du ngn cd eller så till musen?
Citera
2011-01-29, 21:32
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Windows
/Mod
Citera
2011-01-29, 23:24
Medlem
KorvmojsLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
Kollade runt lite, men hittar inte. Fick du ngn cd eller så till musen?

Nej, men jag tankade ett program till musen på razers hemsida men jag tog bort det men inget hände.
Om jag har pekarspår på så segar den inte, men pekarspår suger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in