2011-01-29, 14:45
Medlem
TorrentLovers avatar
Hej! Jag kör Windows 7 32-bit, 2x2.4GHz (Intel Core Due), 4 GB RAM, med de senaste drivrutinerna.

Igår när jag skulle stänga av datorn varnade den för en oäkta Windows, undrar varför den gjorde det.
Inte bara det, både idag och idag har den vägrat koppla upp sig till min router. Under Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter visar den ungefär detta:

(Den här datorn) _______> AirLink3G -----X------ Internet

Vet inte varför då mina andra datorer klarar av att koppla upp sig. Har gått in i routern genom http://192.168.0.1/ och kontrollerat alla möjliga inställningar, allt ser ut som att funka. Så det har blivit att köra modemet direkt i datorn (har ett mobilt bredband).
Andra trådlösa nätverk fungerar inte heller.

Har virusscannat med Malwarebytes, men det hittar ingenting. Inte heller SpyBot eller mitt antivirusprogram hittar något. Har postat en logg i HiJackThis-tråden och inväntar svar.

En sak till som jag observerat: det går inte att starta i felsäkert läge. Om man klickar F8 händer ingenting, den bara går över till skärmen "Windows startas" med Windowsflaggan.

Min dator har betett sig konstigt och nu har jag helt enkelt fått nog! Är formatering enda sättet? Eller finns det någon annan lösning?

Tillägg: Just nu la Mobile Broadband (C:\Program Files (x86)\Emotum\Mobile Broadband\Mobile.exe) av.

EDIT: Har även sett att en Pandora.exe körs...
Senast redigerad av TorrentLover 2011-01-29 kl. 14:50.
Citera
2011-01-29, 15:38
Medlem
Bisolvons avatar
angående den oäkta versionen, testa RemoveWAT, funkade för mig iallafall.
Citera
2011-01-29, 15:55
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisolvon
angående den oäkta versionen, testa RemoveWAT, funkade för mig iallafall.
Nu är det i alla fall borta, utan att jag gjorde något, dock tror jag att den varnar igen ikväll :/

RemoveWAT? Får väl testa det :P
Citera
2011-01-29, 19:15
Medlem
TorrentLovers avatar
UPPDATERING: Problemet att ansluta till trådlöst nätverk var bara brandväggen som spökade.

Dock återstår det problem :/
Citera
2011-01-31, 16:06
Medlem
Bisolvons avatar
Testat det än? Kan nog säga rätt säkert att det fungerar, det ska det göra
Citera
2011-01-31, 17:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisolvon