• 1
  • 2
2011-01-30, 23:10
Medlem
Zanizailas avatar
Låter rätt Aspergerlikt. Men medan drygt en på tjugo har Aspergerliknande drag, har bara ungefär en på tre hundra verkligen AS. Hur är det med sensorisk överkänslighet? Alltså överkänslighet mot vissa lukter, starkt ljus, höga ljud, osv. Eller känsel? Vissa med AS tål inte att någon rör vid dem lätt, de som har det så beskriver känslan som "outhärdlig". Och vissa tål inte känslan av skinn mot skinn (som Temple Grandin, som av den anledningen avskyr att ha kjol på sig).
Citera
2011-01-31, 20:04
Medlem
CompuTerrors avatar
Som någon redan sa kan man inte ställa en diagnos över Internet
Citera
2011-02-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Som någon redan sa kan man inte ställa en diagnos över Internet

hm, nej. det har jag inte påstått heller. som du ser i mitt första inlägg så skriver jag att jag endast vill veta vad folk tror. men det var nog bara ett ögonblick av hypokondri.
Citera
2011-02-01, 14:40
Medlem
Tycker du det också är jobbigt när folk tar i dig? för då många av dina symptom liknar Asperger!
Citera
2011-02-01, 17:05
Medlem
Devlin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyus
Nej du låter som en kille som inte feminiserad bara, folk på internet skulle slänga diagnoser på allt om de kunde.

Killar är sådär att de inte är så pass känsliga att de direkt vet vad de känner, det är hur tjejer är, inte killar. Killar har lägre EQ än tjejer för att testosteron ger killar förmågan till något som kallas "Logik" vilket tjejer saknar, till förlust på känslomässig intelligens.
Det där var ett påstående och ingen fakta, vännen min..
Det markerade fick mig nästan och le, källa på de tack?

För att inte hänga ut dig allt för mycket så har tjejer generellt sätt högre EQ än killar och killar har högre IQ än tjejer..

Säkert så mycket mer i ditt inlägg som är rena påståenden och saknar fakta baserad grund, men jag har då ingen lust att fortsätta läsa. No offence..

- D
Citera
2012-11-07, 20:10
Medlem
murmansk3s avatar
har varit diagnotiserad med Asperger sedan jag var 4 år och kan svara utifrån mina egna personliga upplevelser att jag har stora problem med att fokusera på små detaljer än helheten.
hålla en normal konversation utan att hamna ur det aktuella ämnet.
och ett lågt intresse över det som ej intresserar mig och ett stort intresse över det som främst intresserar mig som är följande Geometri,Statistik,Derivator,Logaritmer,Historia,f ysik,Biologi,Medicin,Anatomi,Geografi,Samhällsvete nskap,Politik,Ekonomi,Zoologi,Etnologi,Etologi,soc iologi,Genetik,Religion,och Astronomi

gjorde mensa Danmarks IQ tester (vilket jag ej tror på men är ganska underhållande att göra ändå) att jag hade ett emotionellt IQ just vid genomsnittet och ett IQ på 160
Senast redigerad av murmansk3 2012-11-07 kl. 20:17.
Citera
2012-11-07, 21:09
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
Låter rätt Aspergerlikt. Men medan drygt en på tjugo har Aspergerliknande drag, har bara ungefär en på tre hundra verkligen AS. Hur är det med sensorisk överkänslighet? Alltså överkänslighet mot vissa lukter, starkt ljus, höga ljud, osv. Eller känsel? Vissa med AS tål inte att någon rör vid dem lätt, de som har det så beskriver känslan som "outhärdlig". Och vissa tål inte känslan av skinn mot skinn (som Temple Grandin, som av den anledningen avskyr att ha kjol på sig).

Men det går bra att man rör vid er hårt, eller?
"Skinn mot skinn" - är det hud mot hud, eller vad är det för skinn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in