• 1
  • 2
2011-01-28, 23:30
Medlem
okej. finns miljoner trådar om dethär; men varför fungerar dataljudet utan hörlurar men bara man kopplar i hörlurarna så fungerar bara den vänstra?
och ja. hörlurarna fungerar i båda i exempelvis min ipod så det är datan det borde vara något krångel med.

Jag har googlat runt lite men finner bara en massa långa konstruktioner om ljudkort osv. så. snälla hjälp mig. vad ska jag göra?
Citera
2011-01-28, 23:35
Medlem
harrings avatar
Börja med att ta ut hörlurarna ut datan(hur du nu kopplade i dem där) och koppla dem till datorn.
Öppna sedan ljudinställningarna och kolla balansen.
Citera
2011-01-28, 23:37
Medlem
Kokken87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Börja med att ta ut hörlurarna ut datan(hur du nu kopplade i dem där) och koppla dem till datorn.
Öppna sedan ljudinställningarna och kolla balansen.

Exakt samma tanke som jag hade
Citera
2011-01-28, 23:38
Medlem
J0mp4s avatar
Uppdatera drivrutinerna till ditt ljudkort. Var pluggar du i dina hörlurar? Om det är i högtalarna kan det vara uttaget i dom som är trasigt så testa att koppla in hörlurarna i datorn.
Citera
2011-01-28, 23:39
Bannlyst
Dataljudet? hörluren i datan?

Data eller datorn?
Citera
2011-01-28, 23:39
Medlem
Gå in på drivrutinerna för ditt ljudkort och ändra så att den högra kanalen också hörs (dra i ett reglage i princip).
Beroende på ljudkort kan du göra detta på olika sett, lättast är genom att klicka på ikonen nere till höger med en ljudsymbol (obs! Inte "Windows-ljud-symbolen" utan en annan, ofta röd eller svart).

Då öppnas drivrutinerna för ljudkortet och därifrån borde det inte vara svårt att hitta (oftast finns denna inställning direkt efter att du har öppnat programmet, ibland måste man leta lite bland flikar och menyer).

Du kan även komma åt programmet via kontrollpanelen. Ser olika ut beroende på operativsystem.
Citera
2011-01-28, 23:44
Medlem
har redan kollat balans och allting. och allt ser ut som det ska. det är bara det att högra luren inte har ljud.
Citera
2011-01-28, 23:46
Medlem
JTKs avatar
Se till så att kontakten är ordentligt i tryckts. Sen vicka nätt på sladden för att se om du har glapp i ljuduttaget.
Citera
2011-01-28, 23:48
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
har redan kollat balans och allting. och allt ser ut som det ska. det är bara det att högra luren inte har ljud.
Har du testat att koppla hörlurarna direkt till datorn?
Citera
2011-01-28, 23:48
Medlem
släng DATORN... är man för ung/dum att skilja på dator och data, bör man ej ha en dator...
Citera
2011-01-28, 23:52
Medlem
jag har en laptop, och ett par hörlurar, ljudet funkar fint via datans högtalare, men när jag kopplar in hörlurarna så funkar bara en lur.
Citera
2011-01-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazme
släng DATORN... är man för ung/dum att skilja på dator och data, bör man ej ha en dator...

och är man för gammal och tror man är cool så kanske man inte ska hänga på fb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in