okej. finns miljoner trådar om dethär; men varför fungerar dataljudet utan hörlurar men bara man kopplar i hörlurarna så fungerar bara den vänstra?
och ja. hörlurarna fungerar i båda i exempelvis min ipod så det är datan det borde vara något krångel med.
Jag har googlat runt lite men finner bara en massa långa konstruktioner om ljudkort osv. så. snälla hjälp mig. vad ska jag göra?
Uppdatera drivrutinerna till ditt ljudkort. Var pluggar du i dina hörlurar? Om det är i högtalarna kan det vara uttaget i dom som är trasigt så testa att koppla in hörlurarna i datorn.
Gå in på drivrutinerna för ditt ljudkort och ändra så att den högra kanalen också hörs (dra i ett reglage i princip).
Beroende på ljudkort kan du göra detta på olika sett, lättast är genom att klicka på ikonen nere till höger med en ljudsymbol (obs! Inte "Windows-ljud-symbolen" utan en annan, ofta röd eller svart).
Då öppnas drivrutinerna för ljudkortet och därifrån borde det inte vara svårt att hitta (oftast finns denna inställning direkt efter att du har öppnat programmet, ibland måste man leta lite bland flikar och menyer).
Du kan även komma åt programmet via kontrollpanelen. Ser olika ut beroende på operativsystem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!