Citat:
Ursprungligen postat av JTK
Har sett att det finns många LinuxvMacvWindows trådar på nätet och blir alltid lika nyfiken. Varför är Linux med i en sån jämförelse då Mac och Windows är de enda två man springer på till vardags.
Har jag missat något med Linux som gör det så fantastiskt?
Linux är väldigt anpassbart och är väldigt stabilt, bra filsystem och helt enkelt riktigt bra operativsystem. Samtidigt går det enkelt att köra på en pc så du behöver inte betala dubbelt som mycket för samma hårdvara som i mac fallet. Det enda negativa är ju egentligen brist på program om du frågar mig, kan också vara något svårt för nybörjare. Sen är det ju Gratis.
Windows fördelar är väl att det är lätt att använda för nybörjare eftersom det alltid ger dig alternativ i princip. Sen riktigt bra utbud av program. Det negativa är ju att operativsystemet är sämre i sig, mer buggar. Ett riktigt uselt filsystem jämfört med mac och linux.
Mac är väl i princip som linux, fast med bättre utbud av program. Dock kostar ju en mac dubbelt upp för samma prestanda på en stationär iaf, om ens det räcker. Aningen enklare att använda också. Har dock knappt använt mac så mycket själv, då priserna är helt åt helvete om du frågar mig. Om du vill lägga ner tid på att fixa ett mac os till en PC kan du lika väl fortsätta med windows om du frågar mig.