2011-01-28, 18:37
Medlem
Tråkigt första inlägg men känns som att här kan man få hjälp relativt snabbt. Kan även vara felplacerad tråd så flytta vid behov.

Såhär är det att jag har hittat min brors gamla köpta samlingsutgåva med Fallout 1 & 2. Eftersom jag hört mycket bra om dem så tänkte jag ägna kvällen åt att inleda förstnämnda spelet. MEN varför ser grafiken ut såhär http://img441.imageshack.us/i/namnlskc.png/ ?
Jag har en relativt ny Sony Vaio med Intel Core i3, 2,13 GHz, 4GB RAM, Intel Media Accelerator HD och Windows 7. Snälla rädda min kväll!!
Citera
2011-01-28, 18:40
Medlem
Kan bero på att datorn är för ny för gamla Fallout.

Jag minns inte hur gammalt spelet är, men jag vill minnas att de ska funka på Windows 98, och mycket till de OS:et funkar inte på XP och uppåt.
Citera
2011-01-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Kan bero på att datorn är för ny för gamla Fallout.

Jag minns inte hur gammalt spelet är, men jag vill minnas att de ska funka på Windows 98, och mycket till de OS:et funkar inte på XP och uppåt.

Jag var faktiskt lite lur på det, spelet är ju trots allt från -98. Trodde dock aldrig man skulle behöva uppleva problemet. Men finns det inget sätt att komma runt detta? Försämra grafikinställningarna för att matcha klassiska Windows 95/98 eller?

Fan, vill bara ha ett skönt lir till ikväll..
Citera
2011-01-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtNaked
Jag var faktiskt lite lur på det, spelet är ju trots allt från -98. Trodde dock aldrig man skulle behöva uppleva problemet. Men finns det inget sätt att komma runt detta? Försämra grafikinställningarna för att matcha klassiska Windows 95/98 eller?

Fan, vill bara ha ett skönt lir till ikväll..
Finns emulatorer som ska kunna lösa det. Dosbox bl.a. Vet dock inte vilken du ska använda dig av för bästa resultat och enklaste tillvägagångssätt.
Citera
2011-01-28, 19:00
Medlem
Har du testat att köra det i kompatibilitetsläge och som administratör??
Jag fick igång det på Win 7 64-bit genom att köra det i Win XP SP2 läge.
Citera
2011-01-28, 19:43
Medlem
Andiders och Mithos ni verkar båda ha väldigt bra förslag, en liten utveckling på dom så är nog kvällen fixad.
Citera
2011-01-28, 19:58
Medlem
Här:
http://www.sevenforums.com/gaming/88...tml#post109168

Läste om denna fix på ett annat forum:

Citat:
To fix the "rainbow graphics" follow these instructions:
1. Right click anywhere on desktop and click "Screen Resolution"
2. Start up Fallout while the Screen Resolution window is open. Done!
Citera
2011-01-28, 21:16
Medlem
elitsnubbens avatar
Ett annat sätt du kan fixa detta på är att starta upp spelet och sen så tabbar du ut och startar upp aktivitetshanteraren, sen letar du upp processen explorer.exe och stänger ner den. Sen ska allt va normalt, sen när du har spelar klart så startar du bara explorer.exe igen.
Citera
2011-01-28, 22:37
Medlem
Måste faktiskt ge kvällens stora tack till "elitsnubben", stänga ner explorer.exe var den enklaste och enda lösningen jag fick att fungera. Så tack till dig och även alla andra som gav tips. Nu är kvällen räddad. Hojj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in