2011-01-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Att börja prata om cola i en Cola Zero tråd är som att en Saab säljare börjar prata Volvo.
Håller med, men poängen var ju att energimässigt är det typ same same att dricka juice som vanlig cola. Cola zero ftw
Citera
2011-01-28, 21:10
Medlem
Skatteskolks avatar
Kör egen färskpressad juice?

Jag tycker inte om sötningsmedel, så jag dricker det aldrig. Problemet är nog att om du ska dricka sockerfri läsk så ska det inte spåra ur och bli för mycket.

Är det inte lättast om du slutar helt och hållet? Man vänjer sig till slut.

Skatteskolk
Citera
2011-01-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Kör egen färskpressad juice?

Jag tycker inte om sötningsmedel, så jag dricker det aldrig. Problemet är nog att om du ska dricka sockerfri läsk så ska det inte spåra ur och bli för mycket.

Är det inte lättast om du slutar helt och hållet? Man vänjer sig till slut.

Skatteskolk

Joda jag har slutat helt med socker/läsk. Den senaste månaden har jag endast druckit vatten och ett glas mjölk till frukost.

Men om jag skulle vilja unna mig något undrade jag vilket som var "bäst" av bravo juice och cola zero. Unna sig en cola zero 1-2 gånger i månaden tror jag inte är så farligt och påverkar viktnedgången.

Från att ha druckit coca cola och ätit godis i princip varje dag och slutat tvärt och nu vart utan i över en månad känner jag mig rätt stolt
Citera
2011-01-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohico
Joda jag har slutat helt med socker/läsk. Den senaste månaden har jag endast druckit vatten och ett glas mjölk till frukost.

Men om jag skulle vilja unna mig något undrade jag vilket som var "bäst" av bravo juice och cola zero. Unna sig en cola zero 1-2 gånger i månaden tror jag inte är så farligt och påverkar viktnedgången.

Från att ha druckit coca cola och ätit godis i princip varje dag och slutat tvärt och nu vart utan i över en månad känner jag mig rätt stolt

Verkar som alla svar hittils varit helt värdelösa för du verkar fortfarande tro att lightläsk påverkar viktnedgången eller?
Citera
2011-01-28, 21:42
Medlem
Bravo!!!!
Citera
2011-01-28, 21:45
Medlem
Citat:

Unna dig cola zero varje dag om du vill. Med gott samvete.
Citera
2011-01-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Verkar som alla svar hittils varit helt värdelösa för du verkar fortfarande tro att lightläsk påverkar viktnedgången eller?

nej det tror jag inte och har aldrig trott.
Citera
2011-01-28, 21:50
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
nej det tror jag inte och har aldrig trott.

Varför skrev du det då?
Citera
2011-01-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Varför skrev du det då?

Sötningsmedlet är ju inte bra för kroppen öht.

Tror inte sötningsmedlet skulle hjälpa till i viktnedgången direkt.
Citera
2011-01-28, 22:14
Medlem
flaggantopps avatar
Nu vill killlen unna sig något, men varför inte köra på pepsi max? Godare än zero tkr jag och sportigare eftersom dem alltid sponsrade beckham innan
Citera
2011-01-28, 22:16
Medlem
Citat:
Sötningsmedlet är ju inte bra för kroppen öht.

Tror inte sötningsmedlet skulle hjälpa till i viktnedgången direkt.
Farorna med sötningsmedel är bara fööör överdrivna. Du måste få i dig kopiösa mängder för att det ska vara farligt.

Sötningsmedel hjälper absolut inte viktnedgång, men det förstör den inte heller. 0 kalorier är 0 kalorier. Som att dricka vatten, fast godare.
Citera
2011-01-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamg
Farorna med sötningsmedel är bara fööör överdrivna. Du måste få i dig kopiösa mängder för att det ska vara farligt.

Sötningsmedel hjälper absolut inte viktnedgång, men det förstör den inte heller. 0 kalorier är 0 kalorier. Som att dricka vatten, fast godare.

Har druckit en cola zero nu och har världens ångest, varför?!
Det är ju som sagt 0 kalorier! Matt man blir på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in