2011-01-28, 17:00
Medlem
TheSpacePopes avatar
Nr jag kom hem igr s var datorskrmen svart och datorn svarade inte. Jag startade om datorn och fick d detta meddelandet.

De erbjuder d tv alternativ.

Launch startup repair (recommended)
Start windows normally

Det enda jag kommer ihg att jag ndrat lite p samma dag var lite power-options i kontrollpanelen.

Jag googlade lite och flera skrev att man skulle frska starta datorn i felskert lge. Tyvrr s har jag stllt in timeout = 0 eller 1 eller ngot dr man vljer OS och felskert lge osv, och kan drfr inte komma dit.

Jag frskte reparera windows med min "windows-cd" (usb-minne med windows 7 ultimate p), men det gick inte av ngon anledning. Kommer inte ihg meddelandet jag fick.

Jag gjorde d detta http://www.youtube.com/watch?v=GPKu4cf1_Os

Det hjlper inte heller.

Vad ska jag gra nu? Den verkar inte ens vilja boota mitt usb-minne lngre efter den skiten.

Ska lgga in windows 7 p minnet nu igen fr att teruppta mitt frsk att reparera windows, eller fr att iaf f tag i meddelandet jag fr nr den sger att det inte gr och skriva det hr.
Citera
2011-01-28, 17:16
Medlem
Du kanske har stngt av en hrdvara i power options.
Citera
2011-01-28, 17:24
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophic
Du kanske har stngt av en hrdvara i power options.

Nej, snarare tvrtom. Jag gjorde s att hrddiskar osv inte skulle sova osv om oanvnda. Ville helt enkelt optimera efter prestanda och sket i hur mycket strm den drog.
Citera
2011-01-28, 17:34
Medlem
TheSpacePopes avatar
Nr jag startar upp med mitt usb-minne med windows 7 p och trycker p repair s kommer jag fram till mina tv os. Jag trycker p det jag anvnder och sen "Next", men fr d detta meddelande:

This version of system recovery options is not compatible with the version of windows you're trying to repair. Try using a recovery disk that is compatible with this version of windows".

Detta r dock exakt samma windows-version som jag har installerat. Sen s har man ju uppdaterat windows sedan dess, men det borde vl inte spela ngon roll? Det r denna Windows 7 ULTIMATE x86 x64 Fully Activated August 2010-CHR som jag anvnder. x64 r den som r installerad.
Citera
2011-01-29, 02:08
Medlem
TheSpacePopes avatar
Jag formaterade hrddisken och ominstallerade Windows 7, men nu sger datorn istllet:
"bootmgr is missing
press ctrl+alt+delete to restart"

Jag frskte boota genom hrddisken istllet, men det gick inte heller.

Vad fan har hnt egentligen?
Och vad fan ska jag gra?

Evig krlek till den som klarar av att luska ut vad problemet r och som kan hjlpa mig.

r i princip sjlvmordsbengen fr tillfllet. Har varit utan min dator i ver ver 2 dygn!
Har dock inget rep och skulle inte orka leva mig med sjlv ifall jag pajade en full funktionsduglig ntverkskabel.

Serist, jag behver verkligen psykiatrisk vrd och frgan r om det kanske vore bst ifall jag blev insprrad p Lillhagen i ngra veckor. Antingen det eller s fr ngon hjlpa mig med att fixa min dator -

Panik!
Citera
2011-01-29, 09:59
Medlem
Fluonerosponges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag formaterade hrddisken och ominstallerade Windows 7, men nu sger datorn istllet:
"bootmgr is missing
press ctrl+alt+delete to restart"

Jag frskte boota genom hrddisken istllet, men det gick inte heller.

Vad fan har hnt egentligen?
Och vad fan ska jag gra?

Evig krlek till den som klarar av att luska ut vad problemet r och som kan hjlpa mig.

r i princip sjlvmordsbengen fr tillfllet. Har varit utan min dator i ver ver 2 dygn!
Har dock inget rep och skulle inte orka leva mig med sjlv ifall jag pajade en full funktionsduglig ntverkskabel.

Serist, jag behver verkligen psykiatrisk vrd och frgan r om det kanske vore bst ifall jag blev insprrad p Lillhagen i ngra veckor. Antingen det eller s fr ngon hjlpa mig med att fixa min dator -

Panik!

http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/

Vet inte om detta kan vara en lsning.

Lycka till!
Citera
2011-01-29, 10:04
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluonerosponge

Lycka till!

Samma lnk 2 gnger, d mste det vara rtt
Citera
2011-01-29, 10:06
Medlem
Fluonerosponges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Samma lnk 2 gnger, d mste det vara rtt

Sg inte det:s Mste blivit ntt lagg:S
Citera
2011-01-30, 01:51
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:

Lycka till!

Som sagt s hade jag redan testat det. Fick d detta meddelande:

"This version of system recovery options is not compatible with the version of windows you're trying to repair. Try using a recovery disk that is compatible with this version of windows."

Jag formaterade om alla partitioner som hade OS p och installerade sen om win7 p nytt, vilket var ngot jag upptckte precis efter jag pbrjat det att jag kanske inte hade behvt gra.

Av ngon anledning vill nu min dator boota ifrn en hrddisk som inte ens har ett operativsystem. En hrddisk jag aldrig bootat ifrn tidigare. Riktigt skumt.

Aja, jag lste det iaf, ven ifall jag frlorade en jvla massa viktig data. Men men, life goes on.

Tack till er som frskte nd.
Citera
2011-01-30, 11:09
Medlem
Fluonerosponges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Som sagt s hade jag redan testat det. Fick d detta meddelande:

"This version of system recovery options is not compatible with the version of windows you're trying to repair. Try using a recovery disk that is compatible with this version of windows."

Jag formaterade om alla partitioner som hade OS p och installerade sen om win7 p nytt, vilket var ngot jag upptckte precis efter jag pbrjat det att jag kanske inte hade behvt gra.

Av ngon anledning vill nu min dator boota ifrn en hrddisk som inte ens har ett operativsystem. En hrddisk jag aldrig bootat ifrn tidigare. Riktigt skumt.

Aja, jag lste det iaf, ven ifall jag frlorade en jvla massa viktig data. Men men, life goes on.

Tack till er som frskte nd.

Okej, sknt att det tillslut lste sig i alla fall.

Har du lust att bertta om hur du gick tillvga?
Citera
2011-01-31, 04:09
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Okej, sknt att det tillslut lste sig i alla fall.

Har du lust att bertta om hur du gick tillvga?

Det hela var vldigt konstigt. Jag tryckte bara p f12 (boot menu) nr datorn startade och valde en sedan att starta ifrn en hrddisk som aldrig ens haft ett os installerat p sig. Frst d kom jag in i windows. Tyvrr s prvade jag inte det innan jag formaterade om min systemdisk... Men skadan var hanterbar s jag r itne alltfr upprrd. Nr jag nd var p gng s tog jag dessutom bort ngra ldre oanvnda partitioner och formaterade om dem ocks till en enda hrddisk igen, s jag fick skapat 300gb extra hrddiskutrymme, vilket var vlbehvligt kan jag sga .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in