2011-01-28, 15:16
Medlem
comendantes avatar
Hej, jag skte men kunde inte se att just denna frga diskuterats.

Jag behver hjlp s det vore snllt om ni svarade mig om ni vet. Det r s att jag ska anmla mig till en utbildning p en skola i Irland. Av ngon anledning vill de att jag ska skicka min anskan med post. Ok, visst, men de ska ocks ha en registreringsavgift, och den vill de ocks att jag skickar med post tillsammans med anskan. Nr jag frgade hur de ville ta emot pengarna sa de "cheque postal order" or "bank draft". Visst tnker jag och hmtar en check-blankett frn min bank, mailar de och frgar efter deras konto och fr som svar "I am not able to give you our bank details."! De vill allts att jag via post, tillsammans med min anskan ska skicka en check fr att betala registreringsavgiften, men de vill inte ange sitt kontonummer.

Jag ringde kundtjnsten p nordea och frgade om man kunde skicka pengar utomlands utan mottagarens kontonummer och fick till svar att "jag knner inte till att det skulle vara mjligt nej". Jag har mailat de och frgat hur jag ska gr, utan att f svar, och jag har ven ringt ett par gnger utan att ngon svarar. S jag vet inte riktigt vad jag ska gra, s jag frgar er i hopp om att ngon kanske vet ett stt att skicka pengar via post till utlandet, bara med mottagarens "ID" men utan mottagarens bankinformation? Ja, annat n kontant d frsts, vilket jag antar att de inte vill ha!

Frvrigt s vet jag med skerhet att skolan i vrigt r bde riktig och seris, det r ingen internet-scam.
Citera
2011-01-28, 15:18
Medlem
Rullstols avatar
Med paypal har jag fr mig det gr, S lnge du mottagarens paypal-ID.
Men jag kan ha helt fel ocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in