• 1
  • 2
2011-01-28, 05:39
Medlem
Magnificats avatar
Hejsan, jag har planterat att bo i djupt in i skogen under hela sommaren. Allt jag ska ha med är ett luftgevär med massiv med kulor och kläder förstås!

Tror ni jag kommer klara det, till och med kanske bygga ett utopia i skogen?

Om jag gör detta vad skall jag främst tänka på för att överleva, vad finns det för farliga djur i skogarna här i Sverige bor i Stockholm län. Finns det skogsturkar eller björnar i våra skogar?
Citera
2011-01-28, 05:55
Medlem
kun6Sizes avatar
Jag hade adderat tändsticker/tändare, och vatten.
Citera
2011-01-28, 05:57
Medlem
Thisblowsasss avatar
Samt havregryn eller ris. Vet inte riktigt hur länge du klarar dig med ett luftgevär
Citera
2011-01-28, 06:05
Medlem
rzizzlas avatar
och ett fiske spö kan vara bra och ett tält kniv e nödvändigt med
tänd stål e bättre en tändstickor och tändare.
och björn tror jag knappast att du kommer att få se.
Citera
2011-01-28, 06:42
Medlem
mutations avatar
Håller med föregående talare. Har också tänkt tanken ett par gånger.
Addera ett tält & en kompis så blir det inte så ensamt. Du kan ju leva simpelt och naturligt ändå.
Citera
2011-01-28, 10:51
Medlem
Glöm inte ett par rullar toalettpapper....
Citera
2011-01-28, 11:07
Medlem
Kalasarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvpojken
Glöm inte ett par rullar toalettpapper....

Toapapper? Mossa is the shit!
Citera
2011-01-28, 12:27
Bannlyst
Riktigt mysigt att bo ute i skogen, kör på en hel sommar om du känner för det. Men vafasen ska du med luftgeväret till? Du kanske kan skjuta en ekorre men det är knappast värt besväret att dra runt med en sån tung sak, ta med ett kastspö och ett metspö istället. En liten spade, (tom) vattendunk, nåt att koka mat i, några konserver, nårra kilo ris, kanske lite vetemjöl. Tält behöver du ju inte egentligen, ta med en mindre pressening eller liknande och bygg en fin koja istället, mycket mysigare!

Glöm för bövelen inte myggmedel, annars kommer du bli galen efter första natten!

Fridens
Citera
2011-01-28, 12:37
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificat
Hejsan, jag har planterat att bo i djupt in i skogen under hela sommaren. Allt jag ska ha med är ett luftgevär med massiv med kulor och kläder förstås!

Tror ni jag kommer klara det, till och med kanske bygga ett utopia i skogen?

Om jag gör detta vad skall jag främst tänka på för att överleva, vad finns det för farliga djur i skogarna här i Sverige bor i Stockholm län. Finns det skogsturkar eller björnar i våra skogar?

Farliga djur vid Stockholm - va? Ska du inte ens ta med kniv? Vad ska du med massivt med kläder till? Bygga ett utopia i skogen? Vad hade du tänkt att jaga med ett luftgevär?

Trollar du? Med den kunskapsnivån tror jag att du skulle palla max två nätter även om du tog med dig både tält och mat, förutsatt att det är vackert väder.

Du kan jaga några småfåglar per dag som ger några gram rått kött per styck. Har du tur kan du fixa en ekorre/kanin per vecka som ger några hekto rått kött. Det räcker inte att överleva på, så vad hade du tänkt fylla ut resten av kosten med? Hur hade du tänkt komma åt köttet utan kniv? Och, vad hade du tänkt dricka?

Och, antag att du verkligen fixar att överleva (genom att käka allsköns kryp och rötter). Skulle du palla med att sitta huttrande, evigt hungrig, smutsig och ensam med rännskita och feber i skogen utanför Stockholm, när du kunde käkat chips framför datorn hemma?
Citera
2011-01-28, 12:37
Medlem
Olga-Reets avatar
Ta med både ett tält och en presenning. Du slipper mygg när du sover och när det regnar kan du sitta eller stå skönt under din presenning i stället för att ligga och få ryggont av tältet.
Citera
2011-01-28, 13:00
Medlem
Ledsen, men jag tror inte att du kummer att klara det. Bara det att du är rädd för farliga djur i dom djupa skogarna i stockholms län, visar ju att du inte är förberedd och kunnig för 5 öre. Luftgeväret, är det som jakt eller självförsvar? I och för sig tar det död på dina trakters enda farliga djur, fästingen

Allvarligt talat. Det är ju kanonbra att du vill ut i skog och mark men varför börja med en hel sommar på ett så tråkigt ställe? Om jag var du så skulle jag satsa på 2 veckor på ett betydligt roligare ställe. Packa utrustningen, ta med fiskesaker och boka in dig på ett tåg till fjällen. Vandra in några mil och slå läger brevid någon fjällbäck. Ha med dig mat och dryga ut den med fisk som du själv drar upp. Vill du inte träffa folk så är det bara att hålla sig ifrån de stora lederna.

Och är det absolut skog du vill leva i så borde du ändå åka uppåt lite. Du behöver faktiskt inte åka långt för att komma till milsvida skogar.
Varför göra det halvdant under en hel sommar när du kan göra det på riktigt under några veckor?
Citera
2011-01-28, 13:15
Medlem
Pissmadames avatar
Ta med en liten stekpanna(lätta modellen), mycket bacon, mycket vetemjöl som du blandat lite salt och bikarbonat i, mycket popcorn(inte micro).. En lätt kastrull med en mindre i. Tält och ett hoprullat duntäcke och en hoprullad uppblåsbar dyna, gärna en mindre solstol om det går, Hela huvudutrymmet i ryggsäcken som ska vara stor, är fylld med mat.. En riktig kompositbåge ink. 1 pil.. En vattendunk, en yxa, en kniv och en påse med nätter och russin. En radio kan göra det lite kulare antagligen och då måste man ha mssa batterier.. Men du borde kunna klara en sommar galant..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in