Citat:
Ursprungligen postat av Magnificat
Hejsan, jag har planterat att bo i djupt in i skogen under hela sommaren. Allt jag ska ha med är ett luftgevär med massiv med kulor och kläder förstås!
Tror ni jag kommer klara det, till och med kanske bygga ett utopia i skogen?
Om jag gör detta vad skall jag främst tänka på för att överleva, vad finns det för farliga djur i skogarna här i Sverige bor i Stockholm län. Finns det skogsturkar eller björnar i våra skogar?
Farliga djur vid Stockholm - va? Ska du inte ens ta med kniv? Vad ska du med massivt med kläder till? Bygga ett utopia i skogen? Vad hade du tänkt att jaga med ett luftgevär?
Trollar du? Med den kunskapsnivån tror jag att du skulle palla max två nätter även om du tog med dig både tält och mat, förutsatt att det är vackert väder.
Du kan jaga några småfåglar per dag som ger några gram rått kött per styck. Har du tur kan du fixa en ekorre/kanin per vecka som ger några hekto rått kött. Det räcker inte att överleva på, så vad hade du tänkt fylla ut resten av kosten med? Hur hade du tänkt komma åt köttet utan kniv? Och, vad hade du tänkt dricka?
Och, antag att du verkligen fixar att överleva (genom att käka allsköns kryp och rötter). Skulle du palla med att sitta huttrande, evigt hungrig, smutsig och ensam med rännskita och feber i skogen utanför Stockholm, när du kunde käkat chips framför datorn hemma?