2011-01-27, 21:36
Bannlyst
Skulle ladda ner QTP 7 till min MBP för att redigera en film, men den ville inte installeras, för jag "hade en nyare version av QTP (QT X)". Jag tog då bort QTX då jag trodde att jag kunde ladda ned det igen, men hittar det inte någonstans. Någon som vet var jag hittar QT X för nedladdning?
Citera
2011-01-27, 22:29
Medlem
hklts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Skulle ladda ner QTP 7 till min MBP för att redigera en film, men den ville inte installeras, för jag "hade en nyare version av QTP (QT X)". Jag tog då bort QTX då jag trodde att jag kunde ladda ned det igen, men hittar det inte någonstans. Någon som vet var jag hittar QT X för nedladdning?

Borde finnas på nån av installationsskivorna som kom med datorn. Jag installerade iallafall QT 7 via en av dessa
Citera
2011-01-27, 22:33
Bannlyst
Bara att mata in skivan, sedan går det att installera utan att behöva göra onödigt mycket annat?
Citera
2011-01-27, 23:29
Medlem
systems avatar
Och på skiva nr 2 ligger QT7. Den ska gå att installera, och hamnar då i Program > Verktygsprogram.

Varför QT7 inte ville installeras på TS dator är för mig ett mysterium.
Citera
2011-01-30, 22:19
Bannlyst
Citat:
Varför QT7 inte ville installeras på TS dator är för mig ett mysterium.
Du kanske inte kommer ihåg det, men det var faktiskt du som hjälpte mig med uppgradering med QT7 PRO. Efter jag hade raderat QTX... QT7 är det ju f.ö. inga problem med, vill bara ha tillbaka QTX., men tack. Provar med skivan!
Citera
2011-01-30, 23:18
Medlem
systems avatar
Citat:
Du kanske inte kommer ihåg det, men det var faktiskt du som hjälpte mig med uppgradering med QT7 PRO. Efter jag hade raderat QTX... QT7 är det ju f.ö. inga problem med, vill bara ha tillbaka QTX., men tack. Provar med skivan!
Aaahhhaa... Nu när du säger det så kommer jag ihåg.

QTX bör du mycket riktigt hitta på en av skivorna. Återkom annars, så kan vi göra som förra gången.
Citera
2011-01-31, 12:09
Medlem
Sllones avatar
Citat:

Du tog bort QuickTime 10 för att installera QT PRO 7?
Jag har ju båda installerade.. Mycket märkligt
Citera
2011-01-31, 22:08
Bannlyst
Ja, eftersom QT7 inte ville installeras, då jag hade "en nyare version installerad på min dator"
Citera
2011-01-31, 22:11
Medlem
systems avatar
Citat:
Ja, eftersom QT7 inte ville installeras, då jag hade "en nyare version installerad på min dator"
Har det löst sig för dig nu då? Har du både QTX och QT7 Pro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in