2023-07-24, 18:55
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Tobias Fridell har tagit bort sin Instagram som han hade massor med köpta följare på.

Det där får du gärna förklara, köpa följare. Jag har noterat att vissa youtubers kan stå still på x antal följare ganska länge och sen plötsligt utan större ansträngning få ett lyft på flera tusen
Funkar det att köpa följare på Youtube också undrar jag?
Citera
2023-07-24, 20:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det där får du gärna förklara, köpa följare. Jag har noterat att vissa youtubers kan stå still på x antal följare ganska länge och sen plötsligt utan större ansträngning få ett lyft på flera tusen
Funkar det att köpa följare på Youtube också undrar jag?

Detta är lite OT, men jag tar det grovt förenklat.
Du köper följare av företag som säljer följare och du bestämmer var dessa hittepå följare skall följa dig.
Citera
2023-07-24, 22:40
Medlem
GaleBoetticher4s avatar
Vart kan man följa honom nu? han är väl bannad på de flesta platformar?
Citera
2023-07-24, 22:46
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaleBoetticher4
Vart kan man följa honom nu? han är väl bannad på de flesta platformar?

Han pausar väl bara sin twitter i 30 dagar när det blir jobbigt och sen kommer tillbaka som inget har hänt.
Citera
2023-07-25, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Han pausar väl bara sin twitter i 30 dagar när det blir jobbigt och sen kommer tillbaka som inget har hänt.

Stämmer det inte att det är underrättelsetjänster som spärrar honom för att han berättar sanningen men att han då ringer till Elon Musks pappa vars sperma han har nedfrusen för att ordna att han får tillgång till sitt konto igen?

Stämmer inte det? Han sa ju det. Ljuger Olof?
Citera
2023-07-30, 07:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Men hon har betalt alla skulder nu, så allt är som vanligt. Men lite kul att Olof alltid la bud under utropspriset som var på 50k.

https://dumpen.se/2022/10/20/dumpen-se-ar-raddad/

Dessutom hade han under budgivningen ringt Patrik och Sara för enligt Olof var det "nu han som ägde Dumpen". (Han fattade inte att affären inte var klar ännu).

Målet för Olof var att försöka få Dumpen att hänga ut Jokiboi som pedofil.

Vilket jävla fultroll han är Olof...
Citera
2023-08-04, 11:11
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slock1
Har nu sträckläst tråden från perm till perm och man kan fastställa att det kunde gått mycket värre än johnny bode fasonerna han ägnar sig åt.

Olof 17 driver 4 skräphemsidor reggade under sin pappas företag. Hela omsättningen är givetvis från faderns brandskyddsartiklar och hans företag hade naturligtvis varit mer lukrativa som privatförsäljning på tradera då han inte når upp in skattepliktiga belopp eller frekvens.

Skolan går ok, ganska bra ändå, 18,5 är troligtvis utan merit, alltså gick han ut med 21. Vilket han säkert kunnat läsa ekonomiprogr. i uppsala på. HSS är naturligtvis nån fix ide han fått, de erkänner inte ens meritpoäng, det är 2.0 hp eller 20 som gäller. Sen väljer dem väl nästan sina elever baserat på personligt brev och andra meriter. Juridik är naturligtvis tight, men även där går ju hp att lätt sätta ett 1.3 på.

Intervjun händer under skolgången och hans liv kaosar förmodligen. Varför just han? Han kanske myttade in sig på sitt vanliga maner.

Han söker endast två program och blir nobbad, således arbetslös. Rena spekulationer, men sannolikt börjar han prata om att prova att köra sin business på heltid och då ballar hans knytnävsfarsa ur igen. Tror allt spårar här.

Han sticker till usa men blir tvungen att bo på ett kontorsgolv han hyr pga att hans mor ej vill husera honom.

Där kör han ett telemarketing kneg medan han upprättar 3 luftföretag som onekligen är tramsiga.
Han johnny bodar sig och kör lite småbedrägerier för att dryga ut kassan.
Han umgås med andra scammers och verkar bedriva lite kul projekt.

Efter ett tag hittar han sin guldgås, I form av utfattiga roberto escobar, escobar familjen har sannolikt en mycket liten samling stålar kvar sedan det mesta beslagtagits. Han övertalar rob om att bli vd för företaget som etablerades i närheten av broderns död och att de ska dra igång flera stämningsprocesser om upphovsrätten till pablo escobars namn och like.

Några få av dessa har möjligen förlikats då den marginella rikedom han tjänat in måste komma någonstans ifrån.
Bla netflix, boring company och senare klarna stäms. Även "renoverade" galaxy folds bluffsäljs tillsammans med boring companys eldkastare.
Klarna blir varse om bluffen, förmodligen pga alla rapporter och håller inne betalningarna.

Någon sorts botting och twitterspam verkar även pågå under hela usa eran av hans liv.
Han bygger sitt varumärke på detta sätt, mannen har naturligtvis ingen kriminell pondus i colombia, inte heller escobar familjen, det ligger inga dolda kokainpengar i det hela, utan Olof vill helt enkelt framställa sig själv som någon sorts capo.

Bilarna är riktiga och inte allt för dyra, hans hyra är låg, hans klockor och annat junk är fejk.
Men han har sannolikt samlat på sig ett hyffsat kapital genom någon stämning, naturligtvis finns inga löpande intäkter utan endast klumpsummor från diverse piratäventyr.

Jag skulle säga att han är en normalbegåvad person med ett läshuvud som saknade riktning i ung ålder, kanske lite autistisk och som blev rubbad när det var dags att lämna boet.
Idag är han förstås en bedragare som hela tiden letar nya rich quick schemes och jag ser fram emot nästa avsnitt. Kanske han börjar sälja jamba ringsignaler från 2001?
För er som inte läst den här genomgången som postades 2021 så rekommenderas den. Jag delar den analysen till 100%.
Citera
2023-08-05, 12:15
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
För er som inte läst den här genomgången som postades 2021 så rekommenderas den. Jag delar den analysen till 100%.

Är det ifrån olofs olsäppta memoarer? Finns snart i en bokhandel nära dig. Köp olofs memoarer + simpsons möter futurama för endast 1999kr
Citera
2023-08-07, 21:50
Medlem
Fridell är tillbaka på instagram! Nu ska han lansera escobar-vodkan och släppa musik. Han har något form av begåvningshandikapp va?
Citera
2023-08-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Fridell är tillbaka på instagram! Nu ska han lansera escobar-vodkan och släppa musik. Han har något form av begåvningshandikapp va?
Kolla han senaste story så ser du att han knacka på hos jockiboi 🤦🏼‍♂️
Citera
2023-08-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Kolla han senaste story så ser du att han knacka på hos jockiboi 🤦🏼‍♂️

Ja jag såg det! Han frågade efter Chrippa också. Nu händer det grejer. Detta kan sluta illa.
Citera
2023-08-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Ja jag såg det! Han frågade efter Chrippa också. Nu händer det grejer. Detta kan sluta illa.
Notera att hans vän går klädd som en shooter. Inte för att han är det men det finns fan ingen heder i att besöka en barnfamilj på ett sådant sätt. Vill de ha kontakt med jockiboi kan de väl arrangera ett möte utan att hans familj behöver vara vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in