Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Efter att ha läst domen om Gucciväskan så tror jag nästan på vad han säger där. Inte ens han kan väl vara så korkad att han tar på sig en väska och vandrar ut med den i en butik med väktare och övervakningskameror? I så fall är han verkligen korkad.
Jag brukar inte fråga butiksvakter om det är lugnt och stressa kassapersonal när jag handlar. Tror inte det klassas som särskilt normalt beteende.
”Jag släpper in mannen i butiken och lägger märke till att han inte bär på någon väska eller
ryggsäck. Jag låser därefter dörren till butiken och ser att mannen går mot personalen och
frågar om hjälp. Mannen frågar efter ett par skor, jag ser att personalen går in på lagret för att hämta skorna. Jag lämnar entrén och går mot mannen för att överblicka honom medan
personalen är inne på lagret och hämtar skorna.
Mannen frågar mig hur jag mår och om det är
lugnt på jobbet, jag förklarar att allting är lugnt än så länge.
Mannen går sedan mott hyllan där det står Gucci väskor, han tar en vit väska och hänger den
runt halsen och tar ett foto på sig själv. Mannen går sedan mot kassan för att betala för skorna
som personalen hade hämtat från lagret. Mannen har fortfarande på sig den vita Gucci väskan
som han tog från hyllan.
Jag upplever mannen som väldigt stressad när han står i kassan, han
går fram och tillbaka och säger till personalen "skynda dig, jag har bråttom".
Jag ringer till mina kollegor som ställer sig utanför butiken och inväntar mannen. Mannen
betalar för skorna och går sedan ut ur butiken med butikens väska runt halsen. Mannen blir
gripen utanför butiken och polis tillkallas.”
https://www.docdroid.net/8a5AEb1/fup-pdf