2021-12-30, 14:07
Medlem
Han har skrivit upp värdet till $ Million 25 för att kunna sälja bolaget för detta x 10 med hoppet
att sista idioten är inte född ännu. Problemet - de som handlar OCH BETALAR för $ Million 25 x 10 är inga idioter - Däremot handlar många för dessa belopp på kredit OM de kan Olof är EN sån gubbe
Citera
2021-12-30, 14:12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur fungerar det egentligen med fysisk krypto? Jag är byter gärna bort mina SEK mot Escobar Cash. SEK är en jävla lallar-valuta anyway. Vem fan vill sitta med en 2faced fiat-valuta, när man kan äga Escobar cash? Är dock lite ny på det här med kryptovalutor, för att inte tala om fysisk krypto, någon som vet hur man köper? Olof levererar som vanligt! That's fucking it mannen!
Citera
2021-12-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han har skrivit upp värdet till $ Million 25 för att kunna sälja bolaget för detta x 10 med hoppet
att sista idioten är inte född ännu. Problemet - de som handlar OCH BETALAR för $ Million 25 x 10 är inga idioter - Däremot handlar många för dessa belopp på kredit OM de kan Olof är EN sån gubbe

Detta tror jag faktiskt inte på. En försäljning av ett bolag i 250 M SEK klassen kommer med en ”Due Diligence” som är tjockare än Bibeln. Inte en chans att något som avser att köpa Escobar Inc, låter rena fantasisummor slinka i mellan. Även om den (juridiske)personen som avser köpa inte är den vassaste kniven i lådan, så har han både revisorer och advokater som granskar en affär i denna storleksordningen och dessa kommer inte att imponeras av Olof Gustafsson och hans bolag.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-12-30 kl. 14:21.
Citera
2021-12-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur fungerar det egentligen med fysisk krypto? Jag är byter gärna bort mina SEK mot Escobar Cash. SEK är en jävla lallar-valuta anyway. Vem fan vill sitta med en 2faced fiat-valuta, när man kan äga Escobar cash? Är dock lite ny på det här med kryptovalutor, för att inte tala om fysisk krypto, någon som vet hur man köper? Olof levererar som vanligt! That's fucking it mannen!

Då borde du läsa på om Blockchain innan du lägger pengar på nån fysisk valuta. Finns anledning varför krypto är virtuellt.
Citera
2021-12-30, 22:36
Medlem
Scientologys avatar
Mytomanen berättar att
Citat:
We lead the revolution in tech. The worlds first physical crypto now available on pabloescobar.com Even @elonmusk thinks this shit is amazing. Welcome to the future guys.
Via escobar inc twitter
Citat:
President Donald J. Trump loves the Escobar Cash
Olof tar hjälp i sin marknadsföring (vågar vi gissa på att detta påstående kommer att raderas?)
Genom att skicka ut lite gratis fysiska Escobar bitcoins så hoppas man på gratis reklam. Liksom att Elon Musk är avbildad på någon av varianterna.
Citat:
Lets go STORMY! First she got Trump, now she about to get Elon!!!
Citera
2021-12-30, 23:03
Medlem
är ju lite lustigt att han går ut hårt mot både trump & elon med Gofundme & "stämningen" av tesla.. För att sedan försöka använda deras namn & försöka ses som kompis med dom? Rätt sjukt tbh.
Citera
2021-12-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Mytomanen berättar attVia escobar inc twitter Olof tar hjälp i sin marknadsföring (vågar vi gissa på att detta påstående kommer att raderas?)
Genom att skicka ut lite gratis fysiska Escobar bitcoins så hoppas man på gratis reklam. Liksom att Elon Musk är avbildad på någon av varianterna.

Tydligen har han ju snackat med Elon att det är ok att använda honom i sin marknadsföring. 🤣

Från YT:

Tänk om elon musk stämmer er för att ni
nyttjar hans ansikte och namn?

Olof Gustafsson • för 19 timmar sedan
O chans då vi snackat.

https://anonfiles.com/X41a34s6xf/Elon_jpg

Han har ju även sökt upp och tagit en selfie med Jordan Belfort på ngt event.

Olof Gustafsson @olof_gustafss.... 18 h
Jordan Belfort @wolfofwallst loved Escobar
Cash when I spoke to him
pabloescobar.com #WolfPack $ech

https://anonfiles.com/VaO64bsex9/Belfort_jpg

Från ett av mina tidigare inlägg.

"Har fått till mig att Olof vill lansera en ny cryptovaluta (inte Dietbitcoin) och ville då ha Khamzat eller/och Alexander Gustafsson som reklampelare.
Därav mötet.
Olof drog sig dock ur då han inte hade råd att betala de ca 500k som krävdes.

500k är i sammanhanget småpengar, sett till vilken reklam det hade gett Olof och hans lansering av hans nya cryptovaluta, sett till mängden följare Khamzat/Alexander Gustafsson har och den exponering han hade fått i exempelvis ESPN och även program som UFC Embedded och UFC Countdown osv.
Olof hävdade även att Jordan "Wolf of Wallstreet" Belfort skulle vara med på ett hörn vid lanseringen.

Så Olof drog sig alltså ur då han inte hade de pengarna som krävdes. Konstigt då han säljer tavlor m.m. för mångmiljonbelopp."

Så mycket var alltså Belfort med när han satt och förhandlade med MMA-snubbarna och deras företrädare. 😂😂
Senast redigerad av Person1988 2021-12-31 kl. 10:13.
Citera
2021-12-31, 10:12
Medlem
Giant Squids avatar
Jag laddade ned boken som fanns på Escobar cash sidan. Lite intressant var det ju med greater fool teorin. Olof har ju definitivt skrivit en del i boken. Har han skrivit allt där tro?
Citera
2021-12-31, 10:14
Olof säger att ”Escobar Cash” är världens första fysiska kryptovaluta. En snabb sökning på Google visar att det som vanligt inte stämmer. Det har funnits fysiska Bitcoins i 10 år. https://en.bitcoin.it/wiki/Casascius_physical_bitcoins
Citera
2021-12-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag laddade ned boken som fanns på Escobar cash sidan. Lite intressant var det ju med greater fool teorin. Olof har ju definitivt skrivit en del i boken. Har han skrivit allt där tro?

Har inte läst boken men man kan ju kalla det Olof sysslar med är sk ponzibedrägerier.
https://it-ord.idg.se/ord/ponzibedrageri/
Citera
2021-12-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Olof säger att ”Escobar Cash” är världens första fysiska kryptovaluta. En snabb sökning på Google visar att det som vanligt inte stämmer. Det har funnits fysiska Bitcoins i 10 år. https://en.bitcoin.it/wiki/Casascius_physical_bitcoins
Gick ju inte så jättebra för honom. 🤣😂🤣

Suspension of sale
As of Nov 27, 2013, Mike Caldwell suspended sales of items that contain digital bitcoins.[1]*The Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN), a branch of the Treasury Department, informed him before, that minting physical bitcoins qualifies him as a money transmitter business, which means he needs to register at the federal level and probably get state licenses too.[3]
Citera
2021-12-31, 10:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Har inte läst boken men man kan ju kalla det Olof sysslar med är sk ponzibedrägerier.
https://it-ord.idg.se/ord/ponzibedrageri/
Citat från boken "I left sweden as a boy, and returned as a man" haha...

EDIT: intressant också att han nämner klimataspekterna utav cryptomining, det har jag inte sett någon ta upp tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in