2026-09-07, 13:43
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Okej, tack för info

Min gissning är att flodhästen hamnar på ett privat fängelse i regi av Geo Group eller CCA. Den senare heter något annan nu.
Citera
2026-09-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Nu kan man ladda ner pdf med domen
https://www.courtlistener.com/docket/69827197/united-states-v-gustafsson/

Citat:
Ursprungligen postat av esett
Har gjort en svensk översättning av domen för dom som är ontresserade.

https://delafil.se/5f183e6e1f7505e1/domstolsbeslut_svensk_oversattning.pdf
Den amerikanska länken leder bara till en dokument på sida? Hur får jag ner det amerikanska originalet?
Citera
2026-09-07, 16:17
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jadå. Man kan komma och gå precis som man vill. Fri iPad med obegränsat WIFI och på söndagar så får man hemmalagad söndagsstek enligt svensk tradition.

En enkel googling räcker inte för er dumma jävla idioter tydligen.
Citera
2026-09-07, 16:40
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
En enkel googling räcker inte för er dumma jävla idioter tydligen.

Antar att han nu har fri tillgång till egen bärbar dator och egen kock nu när han är i Oklahoma FTC också?
Citera
2026-09-07, 16:42
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Antar att han nu har fri tillgång till egen bärbar dator och egen kock nu när han är i Oklahoma FTC också?
Nä, men på MDC är det ganska fritt och är känt för att vara slappa med deras intagna. Synd att du inte vet vad du pratar om dock! :-)
Citera
2026-09-07, 16:49
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nä, men på MDC är det ganska fritt och är känt för att vara slappa med deras intagna. Synd att du inte vet vad du pratar om dock! :-)

Du vet VERKLIGEN inte vad du talar om.

Vet du ens vad MDC är?
Citera
2026-09-07, 17:13
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Du vet VERKLIGEN inte vad du talar om.

Vet du ens vad MDC är?
Syftar givetvis på MDC som är i Los Angeles. Uppenbarligen vet du inte hur det ser ut där inne så du är nog den sista som bör ställa den frågan till mig.
Citera
2026-09-07, 18:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Syftar givetvis på MDC som är i Los Angeles. Uppenbarligen vet du inte hur det ser ut där inne så du är nog den sista som bör ställa den frågan till mig.

*suck*

Om dom har plattor, eller datorer, så är det för access till Truelincs och/eller används till studier i kontrollerade former som kan ha viss access till Internet, eller till ett sk closed correctional system, men är extremt hårt skruvat så ingen access utanför kan ske.

Du vet att även svenska fängelser har datorer som fångarna sitter på i studiesyfte som har extremt hårt skruvad Internet? Givetvis visste du det för du har verkligen koll på saker och ting.

Att du påstår att fångar kan typ komma och gå som dom vill på detta MDC är så dumt så att klockorna stannar. Det är ett häkte.

Du är helt enkelt lite retarderad. Men bevisa att jag har fel så skall jag krypa till korset.

"Där man kan få lämna fritt som man vill"
Citera
2026-09-08, 13:34
Medlem
Citat:
Du är helt bisarr. Novus4212 är typ en legend vad gäller hans kunskaper om det amerikanska rättsväsendet och fängelsesystemet. Håll käften och läs hans inlägg i tråden så ser du att han träffat rätt i sina förutsägelser varje gång.
Citera
2026-09-08, 14:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Du är helt bisarr. Novus4212 är typ en legend vad gäller hans kunskaper om det amerikanska rättsväsendet och fängelsesystemet. Håll käften och läs hans inlägg i tråden så ser du att han träffat rätt i sina förutsägelser varje gång.

Skriver under på det.

On topic, vart är Olof på väg nu då via det där stället i Oklahoma?
Citera
2026-09-08, 21:59
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Skriver under på det.

Läste detta helt fel.

Ingen vet. Han är under transport. Då vet ingen. Tills han är framme.
Senast redigerad av Novus4212 2026-09-08 kl. 22:01.
Citera
2026-09-08, 22:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Skriver under på det.

Var ligger Oklahomo? Sitter Big Tyrone där?

Att ifrågasätta Novus4212 kunskaper om USAs rättsväsende i den här tråden är lite av ett självskadebeteende. Där håller jag med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in