2026-03-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Kan ni länka
https://poddtoppen.se/podcast/1592106684/motiv/den-stora-lognen-del-44-isabella
Citera
Igår, 03:07
Medlem
Olofs plan var väl att moster Bella i Think Pink ska hjälpa honom med struntsumman han ska betala i skadestånd för att erhålla ett lindrigt straff.

Det strulade väl till sig med hennes soptippar? Nu får väl Escobar-familjen skaka fram lite pengar till sin tidigare VD.

Det här löser Olof & co. Men det kan ta lite tid.

Escobars bror kör guidade Escobarturer för turister. En timmes rundtur ca. 250 SEK per person. 75% i lön till Robert 25% till Olofs skadestånd känns rimligt.

Kan ta sin tid😅
Citera
Igår, 06:31
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Sant. Mycket i den här tråden bygger på mer eller mindre välgrundade spekulationer.

Hoppas Olofs mamma tyckte advokaten var värd pengarna. Enligt henne är Olof något av ett geni i klass med Einstein och Newton, men äpplet faller väl inte långt från äppelträdet och om äpplet är ruttet kan nog trädet ha vissa problem det också.

Fan, lurar advokaten Olofs mamma? Står i handlingarna att advokaten är en public defender, dessa tre miljoner hade hjälp till skadeståndet
Citera
Igår, 06:35
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Fan, lurar advokaten Olofs mamma? Står i handlingarna att advokaten är en public defender, dessa tre miljoner hade hjälp till skadeståndet

Mytomani är uppenbarligen ärftligt.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag fick för mig att hon sa att hon hade betalat för advokaten i någon intervju i någon pod, men jag kan ha missuppfattat det.

Den stora gåtan är varför Escobarfamiljen inte betalar Olofs advokat, med tanke på att de valt honom som CEO i bolaget Escobar Inc och gett Olof tillgång till alla dollarmiljarder.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Mytomani är uppenbarligen ärftligt.

Jag fick snarare intrycket att mamman var ungefär lika ointelligent som sonen och intelligens är väl också ärftligt?

Mamman hade rätt att Olof liknade Newton. Newton var väl besatt av alkemi och drömde om att skapa guld han också?
Citera
Igår, 11:10
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Några hundra (?) inlägg tidigare hittade vi advokaten och hon verkade inte vara PD och hon skulle ha tagit Golof pro bono verkade inte troligt. Han kanske har bytt till en PD nu.
Citera
Igår, 12:01
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Några hundra (?) inlägg tidigare hittade vi advokaten och hon verkade inte vara PD och hon skulle ha tagit Golof pro bono verkade inte troligt. Han kanske har bytt till en PD nu.

Meghan Blanco är en public defender enligt sentencing report som länkades för en dryg månad sen, i Motiv-podden berättar mamman att hon betalat tre miljoner för advokaten. Men mamman kanske hänvisar till den spanska eller svenska som var involverad innan han utlämnades.
Citera
Igår, 14:04
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Meghan Blanco är en public defender enligt sentencing report som länkades för en dryg månad sen, i Motiv-podden berättar mamman att hon betalat tre miljoner för advokaten. Men mamman kanske hänvisar till den spanska eller svenska som var involverad innan han utlämnades.
Frågade AI (vi får vänta på Novus som brukar veta) och tydligen finns det ett arrangemang på federal nivå (som ju det här är) där domstolen betalar en privatpraktiserande advokat. Ungefär som i Sverige. Tekniskt sett kan det ju kallas PD. Men då undrar man just vad mamman betalat för. Om hon nu betalat något och inte ägnar sig åt familjehobbyn att ljuga och hitta på.

Jaja, det löser sig. Först får vi se om överenskommelsen hålls. Sen om Frankrike faktiskt vill ha fanskapet eller helst slipper.
Citera
Igår, 14:09
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Frågade AI (vi får vänta på Novus som brukar veta) och tydligen finns det ett arrangemang på federal nivå (som ju det här är) där domstolen betalar en privatpraktiserande advokat. Ungefär som i Sverige. Tekniskt sett kan det ju kallas PD. Men då undrar man just vad mamman betalat för. Om hon nu betalat något och inte ägnar sig åt familjehobbyn att ljuga och hitta på.

Jaja, det löser sig. Först får vi se om överenskommelsen hålls. Sen om Frankrike faktiskt vill ha fanskapet eller helst slipper.

Inte samma system alls.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Hur fungerar det för de som inte har en rik mamma i USA om man blir häktad i Spanien och "hotas" med att bli utlämnad till USA?

Får man en spansk "Mañana-advokat" betald av spanska skattebetalare eller är det svenska ambassaden som skickar någon advokat betald av svenska skattepengar?

Den svenska advokaten som fick Olof att erkänna brott i Sverige var väl åtminstone betald privat av mytomanmamman eller av Olof själv?

Tre miljoner kronor är väl hyfsat dyrt för det "resultat" Olof hittills har uppnått?
Citera
Igår, 16:40
Medlem
XtraXs avatar
Hade hoppats att mongoloiden Fridell tvingats ta the stand och ombetts att säga

"I swear/affirm that the evidence I shall give shall be the truth, the whole truth and nothing but the truth".
Citera
Igår, 17:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag fick för mig att hon sa att hon hade betalat för advokaten i någon intervju i någon pod, men jag kan ha missuppfattat det.

Den stora gåtan är varför Escobarfamiljen inte betalar Olofs advokat, med tanke på att de valt honom som CEO i bolaget Escobar Inc och gett Olof tillgång till alla dollarmiljarder.

Jag fick snarare intrycket att mamman var ungefär lika ointelligent som sonen och intelligens är väl också ärftligt?

Mamman hade rätt att Olof liknade Newton. Newton var väl besatt av alkemi och drömde om att skapa guld han också?
Jag har skrivit i tråden förut. Jag har träffat pappan när han omsatte lite av Olofs egendomar för kanske 10 år sedan. Extremt proper representativ välklädd person med hög svansföring, ser ut som en advokat. Men säger underliga saker och har i princip noll bakom pannbenet och stort behov av pengar, som det visade sig när jag slutförde affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in