Citat:
Ursprungligen postat av
Slottsherre
Vad betyder det?
Citat:
Ursprungligen postat av
#LOUDmouth#
Testa att googla och läs AI översikten så lär du nog förstå ........ att det precis som Novus4212 säger är en av alla egenheter i skitlandet USA'a skitsystem som riskerar att bara förhala allting. Eller det var inte det hen skrev, det var min tolkning
Fettot clownar på ......
/#LOUDmouth#
En PSR (Pre Sentence Report) kommer vanligtvis in strax innan sentencing så tidsmässigt är denna protest inget att analysera för mycket över men det kan
eventuellt fördröja sentencing.
En PSR kan också förbises helt av domaren då denna skrives av en socialarbetare (typ) som inte har någon legal befattning i sig. Dock har dom makten, vilket visar hur snett USA's rättssystem är, att rekommendera straffets art eller längd vilket är helt bisarrt i sig bara det.
Och ofta så väger den rekommendationen tungt i de flesta fallen vilket också är helt snett. Men så är det.
Det KAN vara, och det är bara min spekulation och förhoppning givetvis, att denna rapport ger en väldigt negativ bild av Olof, hans sociala situation och/eller en högre rekommendation av straffets längd än vad Plea Bargain har kommit överens om så Olof har slagit helt bakut.
Denna rapport skall ge en bild av Olof, hans sociala nätverk och hans familj (läs stöd och risk för återfall i brott) och mycket annat. Hans förankring i samhället. Chanser till jobb, etc.
Jag kan tänka mig att en PSR i Olofs fall inte är smicker precis annars så hade Olof inte "överklagat" denna PSR.
Jag ser det som potentiellt goda nyheter