Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Nu är det tredje dagen som Svetlana inte har lagt upp något på IG. Nästan så man undrar om polisen i USA har tagit henne också.
Jag har inte velat nämna det innan, och jag vet inte hur mycket/lite/frekvent Svetlana postar för jag följer inte Instagram och liknande alls, och med tanke på att transaktioner som kan ses som penningtvätt har landat på Svetlanas konton som en del av en conspiracy charge, så kan det mycket väl vara så att Svetlana har blivit gripen vid ankomst.
Jag blev själv extremt och ytterst förvånad att hon åkte till USA med tanke på bakgrund och omständigheter men vad vet jag? Inte mycket enligt vissa.
När man går genom Interpol så skall du upp i viss tröskel för att få godkänt för en Red Notice. Om någon av intresse reser frivilligt in till USA så är det en extremt låg tröskel för att bli gripen.
En conspiracy charge är extremt övergripande och håller alla involverade för ALLA kriminella aktioner som den anklagelsen gäller. Gör Svetlana bara en liten del (ta emot pengar) kan hon hållas ansvarig för allt annat som har hänt, med eller utan kännedom, relaterat till den anklagelsen.
Med tanke på att Svetlana nu inte har postat på 3 dagar, något som kanske anses ovanligt, kan man eventuellt och spekulativt kanske anta (börjar känna mig som Giant Squid här) att eventuellt något har hänt för det är inte alls omöjligt. Snarare tvärtom.
USA har ju uppenbarligen mycket mer på benen än vad vi har gällande Svetlana OM de har intresse av henne.
Oavsett, EXTREMT korkat att ens resa till USA. Rent av idiotiskt men säger väl en hel del om hjärnkapacitet hos dom bägge. Olof skulle bestämt säga net till Svetlana att åka till USA inte minst med tanke på deras barn.