2024-08-16, 17:39
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellFrikadell
men om mamman inte är svensk vad händer då?

Barn födda utomlands efter 2015 blir automatiskt medborgare oavsett vilken förälder som är svensk.
Citera
2024-08-16, 17:43
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Hur ser det ut om barnen är svenska medborgare? De uppfyller ju kriterierna så om Olof och Svettis sökt svenskt medborgarskap för deras unge så har han/hon det? (Minns inte om det är en som eller dotter). Sverige kan ju inte neka en medborgare att återvaldes, men om mamman inte är svensk vad händer då?
Tror de tittar på anknytning till Sverige, skola mm och det har ju inte dottern. Tänk lite typ IS-barnen...
Citera
2024-08-16, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Barn födda utomlands efter 2015 blir automatiskt medborgare oavsett vilken förälder som är svensk.

Ja, precis, men man måste aktivt ansöka, men det är bara lite blanketter, inte särskilt krävande. Det är därför jag antar att de gjort det. Det enda som skulle hindra det är väl om barnet är medborgare i ett land som inte godkänner dubbla eller trippla medborgarskap.
Citera
2024-08-16, 17:46
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Tror de tittar på anknytning till Sverige, skola mm och det har ju inte dottern. Tänk lite typ IS-barnen...

Nej, barn födda utomlands eller i Sverige där ena föräldern är svensk kan söka och få svenskt medborgarskap.
Citera
2024-08-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nej, tror inte Svetlana kommer till Sverige.

https://www.migrationsverket.se/Priv...nvandring.html

1. **Uppehållstillstånd**: För att kunna förena sig med sin make/maka i Sverige krävs vanligtvis att personen i Sverige har ett giltigt uppehållstillstånd och kan försörja sig. Om maken sitter i fängelse och inte kan försörja sig, kan detta påverka möjligheten till anhöriginvandring.

2. **Straffregister**: Maken som sitter i fängelse kan ha ett straffregister som kan påverka invandringsprocessen, särskilt om brottet är av allvarlig karaktär. Migrationsverket gör en bedömning av om det finns hinder för uppehållstillstånd på grund av brott.

3. **Partnerskapets legitimitet**: Det är viktigt att äktenskapet eller partnerskapet är legitimt och att det inte finns några misstankar om att det är ett så kallat "skenäktenskap" för att få uppehållstillstånd.

4. **Tidigare beslut och rättsliga frågor**: Om maken har blivit dömd för ett brott och avtjänar sitt straff kan det påverka hans möjlighet att senare få permanent uppehållstillstånd i Sverige.

5. **Asyl eller skydd**: Om den person som ansöker om anhöriginvandring är i en utsatt situation eller riskerar förföljelse i sitt hemland, kan det finnas andra vägar för att söka skydd i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Helt korrekt analys
Tyvärr är inte Juridiken så enkel att man kan klippa och klistra och hävda så är det. Finns en anledning att vi har Advokater som enbart sysslar med migrationsrätt. Ett möjligt scenario är att Olof blir dömd i USA men ansöker om att få avtjäna straffet i Sverige. Då har Svetlana en möjlighet att hävda att barnen och hon vill va närma man och pappa som exempel.
Citera
2024-08-16, 17:54
Citat:
Det enda som skulle hindra det är väl om barnet är medborgare i ett land som inte godkänner dubbla eller trippla medborgarskap.

Jag tror att dottern erhållit amerikanskt medborgarskap genom att födas i USA. USA är ett av få länder i världen där utländska ungar automatiskt blir medborgare om de föds där. Olof har tidigare lagt upp bilder på 3 pass: ett ryskt (Svetlanas, men enligt honom sitt eget förstås), ett svenskt och ett amerikanskt.

Olof har också hävdat att han också är amerikansk medborgare. Det tror jag inte ett dugg på. Hans mamma har ett green card.

Både Olof och Fridell har också påstått sig vara medborgare i Colombia, men Tobias Colombianska pass visade sig vara falskt.

Jag är inte så övertygad om att killen som spytt galla på Sverige och svenskar bemödat sig att registrera sin utlandsboende dotter som svensk.
Citera
2024-08-16, 18:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu har Svetlana lagt upp en story på IG på en graviditetstest. Och den visar att hon är gravid ser det ut som.

'Sexy time share' verkar ha missat någon tablett tydligen.

Att bli gravid ingår väl som en riskfaktor i hennes 'legala' verksamhet?

Om jag var OKG skulle jag begära DNA-test på ungen eftersom jungfrufödsel har varit ovanligt de senaste 2025 åren.
Citera
2024-08-16, 18:25
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Jag tror att dottern erhållit amerikanskt medborgarskap genom att födas i USA. USA är ett av få länder i världen där utländska ungar automatiskt blir medborgare om de föds där. Olof har tidigare lagt upp bilder på 3 pass: ett ryskt (Svetlanas, men enligt honom sitt eget förstås), ett svenskt och ett amerikanskt.

Olof har också hävdat att han också är amerikansk medborgare. Det tror jag inte ett dugg på. Hans mamma har ett green card.

Både Olof och Fridell har också påstått sig vara medborgare i Colombia, men Tobias Colombianska pass visade sig vara falskt.

Jag är inte så övertygad om att killen som spytt galla på Sverige och svenskar bemödat sig att registrera sin utlandsboende dotter som svensk.

Så det räcker att han hans psykiskt sjuka morsa har ett greencard för att hans unge ska bli amerikansk medborgare?
Citera
2024-08-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu har Svetlana lagt upp en story på IG på en graviditetstest. Och den visar att hon är gravid ser det ut som.

undrar vem pappan är. Säkert någon torsk
Citera
2024-08-16, 19:07
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Skulle nog tro att hon är amerikansk medborgare och då är det ju jättebra att farsan sitter i amerikansk fängelse så att de kan umgås. Tänker Olof så långt att han ansöker om svenskt medborgarskap när han så tydligt är mot Sverige?
Citera
2024-08-16, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Så det räcker att han hans psykiskt sjuka morsa har ett greencard för att hans unge ska bli amerikansk medborgare?

Det räcker att födas i USA för att bli amerikansk medborgare. Olofs mammas status har inte med saken att göra. Föds du i USA då är du amerikan även om dina föräldrar kommer från månen.

Amendment XIV, Section 1, Clause 1 of the U.S. Constitution directs that all persons born in the United States are U.S. citizens. This is the case regardless of the tax or immigration status of a person’s parents.

https://www.irs.gov/individuals/inte...citizen-parent
Citera
2024-08-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ni är så lättrollade...haha...
Så kan det givetvis va, att hon trollar. Men nu har hon lagt upp nytt med en resväska och en text att hon åker med sin Olof.
https://imgur.com/SF1vKqA
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-08-16 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in