2024-04-05, 10:53
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Kan tänka mig att usa tror på olofs bullshit om ceo of escobar inc och behandlar fettstycket som en kartellmedlem.
Sätter dom dit honom för Rico lär han aldrig komma hem igen.
Citera
2024-04-05, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Brott begångna i annat land

Du missade lite där? Är det det inte frågan om misstänkta brott begångna i annat land?

Han är fortfarande född i Sverige och uppvuxen här, han är även svensk medborgare.
Citera
2024-04-05, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du missade lite där? Är det det inte frågan om misstänkta brott begångna i annat land?

Han är fortfarande född i Sverige och uppvuxen här, han är även svensk medborgare.

Så om jag är misstänkt för rattfylleri i USA kan jag begära att åtalas i Sverige istället för att jag är född och uppvuxen här?

Är du dum eller? Det är skitsamma varifrån han kommer. Det väsentliga är var brottet har begåtts och det är den jurisdiktionen som tillämpas.

Kommer du från Amsterdam och röker knark i Sverige döms du för brott mot svensk lag. Att du kommer från Amsterdam där du får röka braja hör inte till saken eftersom du gjort det i Sverige.

Fattar du?
Senast redigerad av kodapan 2024-04-05 kl. 13:29.
Citera
2024-04-05, 13:31
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Ärligt talat. Snälla släpp nu hörnflaggan och kom in i matchen.

Vad är det som du inte förstår?

Ja, han är en svensk medborgare men vad fan har det med saken att göra? Du jagar din egen svans.

Vad är det som är så svårt att förstå?

Läs nedan:
https://www.interpol.int/How-we-work...es/Red-Notices eller https://www.cfr.org/backgrounder/what-extradition

Kan vi nu lägga denna rundgång åt sidan en gång för alla?

EDIT:
Såg att Kodapan har postat under tiden jag skrev ovan.
Citera
2024-04-05, 13:32
Citat:

Jepp, Sverige väcker inte åtal. Sitter i Spanien eventuellt vill USA ha honom utlämnad.
Citera
2024-04-05, 13:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hallå! Varför ska USA låsa in den där snubben i tvåtusen år?! Ska han balsameras och ligga på ”lit de parade” typ…

Olof överdriver (som alltid). Lyssna inte på vad han säger.

Han kommer troligen få runt 2-5 år, eller något åt det håller.

Inte livstid. Det är fejk för att Olof vill (som vanligt) ha uppmärksamhet.
Citera
2024-04-05, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Så om jag är misstänkt för rattfylleri i USA kan jag begära att åtalas i Sverige istället för att jag är född och uppvuxen här?

Är du dum eller? Det är skitsamma varifrån han kommer. Det väsentliga är var brottet har begåtts och det är den jurisdiktionen som tillämpas.

Kommer du från Amsterdam och röker knark i Sverige döms du för brott mot svensk lag. Att du kommer från Amsterdam där du får röka braja hör inte till saken eftersom du gjort det i Sverige.

Fattar du?

Fast nu greps han i Spanien vilket komplicerar det hela lite.

Sverige borde värna mer om svenska medborgare, speciellt personer som är födda och uppvuxna i Sverige.

Han är väl dessutom oskyldig tills motsatsen är bevisad?
Citera
2024-04-05, 13:41
Citat:

Ofta börjar man avtjäna straffet i det land brott begåtts och flyttas sedan till Sverige. Utlämnad han sedan till USA kan det ta väldigt lång tid. Annika Östling är ett sådant exempel. Att vara svensk innebär inte att man har rätt att avtjäna hela straffet i Sverige. Det är upptill det landet att bevilja förflyttning - inte Sverige.
Citera
2024-04-05, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ofta börjar man avtjäna straffet i det land brott begåtts och flyttas sedan till Sverige. Utlämnad han sedan till USA kan det ta väldigt lång tid. Annika Östling är ett sådant exempel. Att vara svensk innebär inte att man har rätt att avtjäna hela straffet i Sverige. Det är upptill det landet att bevilja förflyttning - inte Sverige.

Tror du Olof är oskyldig?

Han ger ett märkligt tudelat intryck i intervjuer, jag måste dock erkänna att jag gillar hans förmåga att snacka för snacka kan han verkligen. Snygg fru har han också.
Citera
2024-04-05, 14:10
Citat:
Tror du Olof är oskyldig?

Han ger ett märkligt tudelat intryck i intervjuer, jag måste dock erkänna att jag gillar hans förmåga att snacka för snacka kan han verkligen. Snygg fru har han också.

Inte oskyldig. Han försökte komma till Sverige genom att erkänna brott i Sverige. Årtalen lades ner och därmed förflyttas han inte. Han sitter troligen i Spanien ett tag. Eventuellt åtal i USA. Sin fru lär han inte se så mycket av på ett tag. Inte vidare smart av honom. Svårt att snacka sig ut.

Folk begår brott i andra länder och tror att de kan åka hem. Något att tänka på om man skjuter i Istanbul. Inte roligt att sitta inlåst där. Eller om man smugglar knark från Thailand. Bangkok Hillton har du kanske hört talas om?

Vi får se hur det går.
Citera
2024-04-05, 14:11
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kanske det men detta är ingen film och, nej, Con Air ser inte ut så alls. Det är ombyggda kommersiella flygplan i olika storlekar som används i USA för fångtransporter.

Däremot är det sant att dom står med sina shotguns i en stor cirkel när det landas och att all flygtrafik varken får landa eller take-off när ett Con-Air står på tarmac.

Det här med humor är inte riktigt din grej, vad? ;-)
Citera
2024-04-05, 14:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du kan inte jämföra en överföring till Sverige från USA när du sitter state och inte i federala systemet. Östling är ett uruselt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in